Λάμπρος Γεωργακόπουλος – Πρόεδρος της Ενώσεως Διοικητικών Δικαστών

0

H Ενωση Διοικητικών Δικαστών (Ε.Δ.Δ.)συγκεντρώνει, κατά τον πλέον επιτυχή τρόπο, τα στοιχεία του συνδικαλιστικού φορέα και της επιστημονικής ένωσης.Αλλωστε, με το άρθρο 2 του καταστατικού της, ο στόχος αυτός διατυπώνεται κατά τρόπο σαφή και πανηγυρικό. Η ένωσή μας ιδρύθηκε το έτος 1976, μέλη της είναι οι δικαστικοί λειτουργοί που υπηρετούν στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια και στους σκοπούς της περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας των μελών της αλλά και η προαγωγή της νομικής επιστήμης. Προς την τελευταία κατεύθυνση η Ενωσή μας έχει να επιδείξει σπουδαίο έργο με την πραγματοποίηση πέντε (5) πανελλήνιων συνεδρίων αλλά και με σειρά άλλων επιστημονικών ημερίδων, ενώ, εξάλλου, το περιοδικό που εκδίδει με τίτλο «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΚΗ», έχει καταξιωθεί σε ολόκληρο το νομικό κόσμο της Χώρας, ως το πλέον έγκριτο στο χώρο του Δημοσίου Δικαίου.

 Ποιος ο ρόλος που έχει επιφυλάξει η πολιτεία στην ΕΔΔ σχετικά με τα γενικότερα θέματα της δικαιοσύνης?

Απ:Η πολιτεία θεωρεί ότι η ένωσή μας είναι ο κατ΄εξοχήν φορέας με τον οποίο πρέπει να συνεργάζεται για την προώθηση και βελτίωση των συνθηκών απονομής της Διοικητικής Δικαιοσύνης της Χώρας μας επ΄ωφελεία του Ελληνα Πολίτη.

Η θέση της Ενώσεως για την πολυσυζητημένη αναθεώρηση του Συντάγματος .

Απ:Η ένωσή μας έχει εκφρασμένες θέσεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν μέσα από τακτικές και έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των μελών της, για την ανάγκη αναθεώρησης σειράς διατάξεων του ισχύοντος Συντάγματος (1975), αναφορικά με το κεφάλαιο περί δικαστικής εξουσίας. Περιορίζομαι ν’ αναφέρω την αλλαγή στον τρόπο επιλογής των επικεφαλής της Δικαιοσύνης (επιλογή από την Κυβέρνηση ενός μεταξύ των 3 αρχαιοτέρων αντιπροέδρων, οι οποίοι, όμως, θα επιλέγονται από την Ολομέλεια του οικείου δικαστηρίου), τον τρόπο συγκρότησης του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου (ένα διευρυμένο κοινό Α.Δ.Σ. για όλους τους κλάδους της Δικαιοσύνης), την ανάγκη αποκέντρωσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης με ουσιαστικοποίηση των ακυρωτικών διαφορών, την αποσαφήνιση του ενιαίου χαρακτήρα της Διοικητικής Δικαιοσύνης και συνακόλουθα τη στελέχωση στο μέλλον του ΣτΕ με διοικητικούς δικαστές που θα προέρχονται από την ουσιαστική Διοικητική Δικαιοσύνη και την διατήρηση του διάχυτου ελέγχου της Συνταγματικότητας των νόμων. Ως προς το τελευταίο πρότεινε, ως στοιχείον βελτίωσης του συστήματος αυτού, τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας, για όσα δικαστήρια η απόφασή τους υπόκειται σε ένδικα μέσα, και της υποχρέωσης, για όσα δικαστήρια κρίνουν σε τελευταίο βαθμό, εφόσον οδηγούνται σε κατ΄ αρχήν κρίση για αντισυνταγματικότητα μιας διατάξεως, να παραπέμπουν το ζήτημα αυτό προς οριστική επίλυση από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (Α.Ε.Δ.).

Ποιες διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί μέχρι σήμερα στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού της Διοικ. Δικαιοσύνης και εισαγωγής της νέας τεχνολογίας?

Απ:Σε πρώτη φάση προχωράει από το Υπουργείο δικαιοσύνης η μηχανοργάνωση του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας, που θα αποτελέσει και τον πιλότο για τη μηχανοργάνωση σταδιακά όλων των Διοικητικών Δικαστηρίων.

Πως εξηγείτε το γεγονός ότι οι διοικητικοί δικαστές χαρακτηρίζεστε από ένα προοδευτικό πνεύμα που τουλάχιστον μέχρι σήμερα δεν συναντάται στο υπόλοιπο δικαστικό σώμα?

Απ:Ενας καινούργιος θεσμός (αφού τα Διοικητικά Δικαστήρια μετράνε μόνο 36 χρόνια ζωής) είναι λογικό να κουβαλάει μέσα του νέες αντιλήψεις και νέες νοοτροπίες,ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι το δικαιοδοτικό πεδίο των Διοικητικών Δικαστηρίων κινείται σε ένα χώρο που επηρεάζεται άμεσα και έντονα από τις διεθνείς εξελίξεις γενικότερα αλλά κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ενωση ειδικότερα.

Σχόλια