spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΣτο στόχαστρο της Κομισιόν οι παραπλανητικές υπηρεσίες αεροπορικών εταιρειών

Στο στόχαστρο της Κομισιόν οι παραπλανητικές υπηρεσίες αεροπορικών εταιρειών

spot_img
spot_img
spot_img

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απειλεί να κλείσει τις ιστοσελίδες των μισών και πλέον αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή παραπλανούν τους καταναλωτές στην περιγραφή των υπηρεσιών τους.
Η Κομισιόν δεν κατονομάζει στην έκθεσή της τις εταιρείες στις οποίες εντοπίστηκαν ατασθαλίες, σχεδιάζει, όμως, να δημοσιεύσει κατάλογο με τους παραβάτες σε τέσσερις μήνες. Το κείμενο θα δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο, με τη συμμετοχή 15 κρατών μελών κατέδειξε ότι «πάνω από το 50% του συνόλου των δικτυακών τόπων παρουσιάζουν ατασθαλίες, οι οποίες σχετίζονται συγκεκριμένα με τις αναγραφές τιμών, τους όρους των συμβάσεων και την σαφήνεια των προτεινόμενων όρων», αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν, η οποία περιήλθε στην κατοχή του ειδησεογραφικού πρακτορείου, Ρόιτερς.
«Οι εταιρείες θα ειδοποιηθούν από τις αρχές και θα τους ζητηθεί να προσφέρουν διευκρινίσεις ή να αλλάξουν τις πρακτικές τους εντός τεσσάρων μηνών. Όσες εταιρείες δε συμμορφωθούν θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν νομικές κυρώσεις που οδηγούν σε πρόστιμα ή κλείσιμο των δικτυακών τους τόπων», αναφέρεται στην έκθεση.
Τον περασμένο μήνα, η ανεξάρτητη αρχή για την προστασία των καταναλωτών στην Ισπανία εντόπισε παρατυπίες σε επτά από τις 12 ιστοσελίδες που ήλεγξε. Ανάμεσα στις εταιρείες που παρουσίασαν παρατυπίες ήταν η ιρλανδική Ryanair, μία από τις πιο κερδοφόρες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην ΕΕ.
Οι ισπανικές αρχές διαπίστωσαν προβλήματα στους δικτυακούς τόπους των ισπανικών αεροπορικών εταιρειών, Vueling, Iberia και Spainair.
«Η Ryanair και οι υπόλοιπες εταιρείες που ελέγχθηκαν από τις ισπανικές αρχές βρίσκονται στο ραντάρ μας», δήλωσε κοινοτική πηγή στο Ρόιτερς.
Τα συχνότερα παραπτώματα είναι οι τιμές των εισιτηρίων αναγράφονται χωρίς τους φόρους αεροδρομίου και άλλες χρεώσεις. Τα φθηνά ή δωρεάν εισιτήρια που διαφημίζονται τελικά δεν είναι διαθέσιμα όταν ο καταναλωτής εκδηλώσει ενδιαφέρον. Απουσιάζουν πληροφορίες για τα δικαιώματα των επιβατών και τις διαδικασίες ακύρωσης, αλλαγής ημερομηνίας ή μεταβίβασης των εισιτηρίων.
Την καλύτερη εικόνα παρουσιάζει η Αυστρία, όπου κανένας από τους 20 δικτυακούς τόπους κρατήσεων που ελέγχθηκε δεν παραβίαζε κανόνες της ΕΕ.

spot_img

Lawjobs