Αγωγές αποζημίωσης των χρηστών Blackberry κατά της RIM

0

Χρήστες του smartphone Blackberry από τον Καναδά και τις ΗΠΑ άσκησαν καταψηφιστική αγωγή κατά της εταιρείας Research in Motion (RIM), διεκδικώντας αποζημίωση με αφορμή την πρόσφατη κατάρρευση του συστήματος της εταιρείας παγκοσμίως, που άφησε εκατομμύρια καταναλωτές χωρίς δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα.

Οι χρήστες ισχυρίζονται ότι η εταιρεία παρέβη τις συμβατικές της υποχρεώσεις και ευθύνεται για την κατάρρευση, με αποτέλεσμα να μην μπορούν αυτοί να συνδεθούν στο διαδίκτυο, να χρησιμοποιήσουν τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις ή τις πλατφόρμες αποστολής άμεσων μηνυμάτων για περίπου τέσσερις μέρες, από τις 10 μέχρι τις 14 Οκτώβρη. Αντί να αντιδράσει αμέσως, η εταιρεία προσπάθησε να συγκαλύψει το μέγεθος του προβλήματος, τακτική που κατακρίθηκε έντονα δημοσίως από τους χρήστες του κινητού με σχόλια στο Twitter. «Η κατάρρευση προκλήθηκε από συστημικό σφάλμα, και επιδεινώθηκε από την ανυπαρξία μηχανισμού back-up. Η  RIM δεν έχει ακόμη αποζημιώσει τους χρήστες του Blackberry για το συμβάν, παρότι γνωρίζει ότι εκείνοι πληρώνουν ένα συγκεκριμένο ποσό μηνιαίως για την παροχή ασύρματου δικτύου», ανέφερε το έγγραφο της αγωγής.

Πριν δύο εβδομάδες, αφού το σύστημα αποκαταστάθηκε, ο συνιδρυτής της εταιρείας Μάικ Λαζαρίδης απολογήθηκε δημοσίως για το περιστατικό και προσέφερε πακέτο με δωρεάν λογισμικό σε όλους τους πελάτες. Οι εφαρμογές που περικλείονται στο πακέτο κοστολογούνται γύρω στις 100 λίρες, σύμφωνα πάντα με εκπροσώπους της εταιρείας και διανέμονται μέχρι τέλος του Δεκέμβρη. Ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις μαζικών αγωγών, η συνετότερη κίνηση για την εταιρεία είναι να ικανοποιήσει τους ενάγοντες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ώστε να μην προκαλέσει το αίσθημα σύσσωμου του καταναλωτικού κοινού. «Πελάτες της εταιρείας έχουν ήδη καταθέσει αγωγές σε ΗΠΑ και Καναδά και προσωπικά πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν και άλλες.

Διότι αν ενδιαφερθούν οι ενώσεις καταναλωτών, έχουν τη δύναμη να κινητοποιήσουν πολύ περισσότερο κόσμο. Υπολογίζω ότι συνολικά η RIM  θα κληθεί να πληρώσει περίπου 16 εκατομμύρια λίρες, που συγκριτικά με τα έσοδά της δεν είναι πολλά. Θα τη συνέφερε να πετύχει κάποιο συμβιβασμό βασικά, ώστε να ξεχαστεί το θέμα γρήγορα», σχολίασε ο Malik Saadi, αναλυτής της Informa Telecom and Media.

Σχετικό έγγραφο

Σχόλια