Βρετανία: Έλεγχος σε ηλεκτρονικά καταστήματα και ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών από το OFT

0

Οι πολιτικές online τιμολόγησης προϊόντων και οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών, οι οποίες υποστηρίζουν ότι παρουσιάζουν στους χρήστες του Διαδικτύου τις πιο συμφέρουσες προσφορές, απασχολούν τη Βρετανική Επιτροπή Εμπορίου (Office of Fair Traiding), γνωστή με το ακρωνύμιο OFT.
Το OFT ανακοίνωσε ότι θα συντάξει και θα παρουσιάσει ως το ερχόμενο καλοκαίρι σχετική μελέτη, με έμφαση στα ακόλουθα φαινόμενα:
– Παραπλανητική τιμολόγηση: Περιπτώσεις στις οποίες οι καταναλωτές βλέπουν μία τιμή αλλά καταλήγουν να πληρώσουν πολύ περισσότερα, εξαιτίας προαιρετικών ή υποχρεωτικών πρόσθετων επιβαρύνσεων (π.χ. εξόδων αποστολής)
– Προσφορές περιορισμένης διάρκειας: Εκπτώσεις που διαρκούν για ένα μήνα ή ακόμα και μία ημέρα
– Εκπτώσεις-«δόλωμα»: Περιπτώσεις όπου προσφορές λειτουργούν ως «δόλωμα» για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, οι οποίοι τελικά ανακαλύπτουν ότι τα προσφερόμενα είδη έχουν εξαντληθεί, λόγω μικρού αποθέματος
– Πλασματικές εκπτώσεις: Κρούσματα «καπέλου» στις προ εκπτώσεως τιμές, με αποτέλεσμα μικρότερη από την αναλογούσα έκπτωση
– Προσφορές με πακέτα προϊόντων: Περιπτώσεις που με την αγορά ενός είδους προσφέρεται «δωρεάν» ακόμα ένα είδος, ή και περισσότερα, αλλά τελικά προκύπτει ότι οι καταναλωτές τα χρεώνονται εμμέσως.
«Η έρευνα ελπίζουμε ότι θα βοηθήσει τους καταναλωτές να προστατευθούν, ενώ θα επιτρέψει και στις εταιρίες να ανταγωνιστούν ελεύθερα», σχολίασε η ανώτερη διευθύντρια του OFT, Χέδερ Κλέιτον.

Σχόλια