Δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό

0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χθες τη δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.
Με τις προτάσεις αυτές επιδιώκεται περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, περιστολή του κόστους και μείωση των καθυστερήσεων.
Έτσι θα είναι χαμηλότερη η κατανάλωση καυσίμων, με αποτέλεσμα οι αερομεταφορείς να μπορέσουν να εξοικονομήσουν έως και 16 εκατομμύρια τόνους εκπομπές CO2 και να μειώσουν ετησίως το κόστος τους κατά δύο έως τρία δισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτή η πλήρης μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας θα είναι καίριας σημασίας για να αντιμετωπιστεί ο αναμενόμενος για το 2020 διπλασιασμός της κυκλοφορίας.
Οι συνέπειες της μεταρρύθμισης θα είναι ευεργετικές όχι μόνον για τους επιβάτες των αεροσκαφών, αλλά και για τους μεταφορείς φορτίων, καθώς και τις στρατιωτικές και ιδιωτικές πτήσεις.
Η δέσμη νομοθετημάτων θα δημιουργήσει πρόσθετες θέσεις απασχόλησης στον τομέα της αεροπορίας. Εξάλλου, θα ωφεληθεί και η ευρωπαϊκή βιομηχανία, η οποία, λόγω της πρωτοποριακής της θέσης στην τεχνολογία διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (λόγου χάρη στα δορυφορικά συστήματα Galileo, ζεύξη δεδομένων datalink, κ.λπ.), θα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Επιτροπής, αρμόδιο για τις μεταφορές Αντόνιο Τατζάνι: «Αυτή η νομοθετική δέσμη θα είναι επωφελής για όλους: τους επιβάτες, την ευρωπαϊκή οικονομία, το περιβάλλον. Οι ουρανοί της Ευρώπης παραμένουν κατακερματισμένοι, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να είναι κατά μέσον όρο 49 χλμ. μακρύτερες απ’ όσο χρειάζεται. Σκοπός της πρότασής μας είναι να συμβάλει στη μείωση του χρόνου αναμονής των αεροσκαφών για απογείωση ή προσγείωση, ώστε οι επιβάτες να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να φθάσουν στην ώρα τους στον προορισμό. Η δέσμη αυτή θα συμβάλλει, παράλληλα, να καταστούν οι πτήσεις πιο ασφαλείς και οικολογικές, ενώ θα αυξηθεί η χωρητικότητα».

Σχόλια