Δυσκολίες αντιμετωπίζει η Twitter στην κατοχύρωση του «tweet» ως εμπορικού σήματος

0

Και αυτό γιατί, όταν η εταιρεία κατέθεσε πρώτη φορά αίτηση τον Απρίλη του 2009 για να κατοχυρώσει τη λέξη ως εμπορικό σήμα, η αίτησή της τέθηκε σε αναμονή διότι εκκρεμούσαν ήδη αιτήσεις κατοχύρωσης των όρων “tweetphoto”, “cotweet”, “tweetmarks” από τρίτα πρόσωπα. Η εταιρεία κατέθεσε εκ νέου αίτηση τον Αύγουστο του 2010, η οποία και απορρίφθηκε από την αρμόδια υπηρεσία, διότι στο μεταξύ είχε κατοχυρωθεί η παρεμφερής φράση “Let Your Ad Meet Tweets” ως εμπορικό σήμα υπέρ της διαφημιστικής εταιρείας Twittad.

Η Twitter έστω και αργοπορημένα αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά και προσέφυγε αυτό τον μήνα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο για να πετύχει την ακύρωση του καταχωρημένου σήματος. Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία δήλωσε: «Η διόγκωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της πραγματικής χρήσης της υπηρεσίας Twitter σημαίνει ότι πρέπει εμείς πρώτοι να προστατεύσουμε νομικά τη χρήση της λέξης “tweet” από παρεμφερείς υπηρεσίες».

Την ολιγωρία της εταιρείας επέκριναν ειδικοί στον τομέα των εμπορικών σημάτων. Είναι συνηθισμένο σφάλμα των εταιρειών να μην αντιλαμβάνονται έγκαιρα τη δυναμική που μπορεί να αποκτήσει μια φράση ή εικόνα ως εμπορικό σήμα, ώστε όταν αιτούνται κατοχύρωσης, συνήθως έχει εκμεταλλευτεί παραλλαγές του κάποιος άλλος. Εικάζεται ότι οικονομικοί λόγοι, εμπορική τακτική –να χρησιμοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο, έστω και από ανταγωνιστές, το σήμα του “tweet” μέχρι να γίνει γνωστό – και νομικός εφησυχασμός ευθύνονται για την αδράνεια της εταιρείας. Τα περιθώρια που έχει πλέον είναι είτε να αντιτίθεται σε οποιαδήποτε αίτηση για κατοχύρωση παραλλαγής του όρου “tweet” –το έχει ήδη κάνει για περισσότερες από 25 αιτήσεις-, είτε να εξαγοράζει ανταγωνιστικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη λέξη, όπως συνέβη με την εταιρεία Tweetdeck. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις υπάρχει η δικαστική οδός, που από τη μια μεταφράζεται σε αβέβαιης έκβασης νομικές περιπέτειες, αλλά περνάει επίσης το μήνυμα της σκληρής στάσης που θα έχει στο εξής η  Twitter.

Σχόλια