Εκστρατεία κατά των στοχευόμενων διαφημίσεων στο διαδίκτυο

0

Συμμαχία οργανώσεων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής απηύθυνε έκκληση για τη δημιουργία λίστας, η οποία θα εμποδίζει τους διαφημιστές να ακολουθούν και να παρακολουθούν τις κινήσεις των Αμερικανών καταναλωτών στο διαδίκτυο.
Η πρόταση αυτή έρχεται σε μια εξαιρετικά κερδοφόρα περίοδο για τις διαδικτυακές διαφημιστικές εταιρείες.
Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με έρευνα της ιστοσελίδας για το ηλεκτρονικό εμπόριο eMarketer τα χρήματα που δαπανήθηκαν μέχρι στιγμής το 2007 για τις διαδικτυακές διαφημίσεις ξεπερνούν για πρώτη φορά τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί για τη ραδιοφωνική διαφήμιση.
Η ίδια ιστοσελίδα εκτιμά ότι τα έσοδα από τις διαδικτυακές διαφημίσεις θα διπλασιαστούν και θα αγγίξουν τα 30,46 δισεκατομμύρια ευρώ το 2011. Το 2006 οι διαφημιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο είχαν κέρδη 11,17 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Καταναλωτών, το Παγκόσμιο Φόρουμ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και το Κέντρο για τη Δημοκρατία και την Τεχνολογία ζητούν οι χρήστες υπολογιστών να ενημερώνονται όταν οι διαφημιστικές εταιρείες ανιχνεύουν τις πλοηγήσεις τους στο διαδίκτυο.
Οι προτάσεις της συμμαχίας κατατέθηκαν στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου ενόψει του συνεδρίου με θέμα την αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας για στοχευόμενες διαφημίσεις στο διαδίκτυο.
Οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι οι στοχευόμενες διαφημίσεις ενημερώνουν τους καταναλωτές καλύτερα για προϊόντα που βρίσκονται πιο κοντά στα ενδιαφέροντά τους από ό,τι θα έκαναν οι τυχαίες διαφημίσεις.
Οι ομάδες των καταναλωτών απαντούν ότι διαφημιστικές εταιρείες όπως η DoubleClick συγκεντρώνουν τόσο πολλά δεδομένα τα οποία συνιστούν απειλή για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των χρηστών.

Σχόλια