Εν μέσω αντιδράσεων ξεκίνησαν δοκιμαστικά οι στοχευμένες διαφημίσεις της Google

0

Σύστημα που παρακολουθεί τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών για να προβάλλει ανάλογες διαφημίσεις εγκαινίασε η εταιρεία Google σε δοκιμαστική μορφή.

Η δοκιμή του νέου συστήματος έχει, ωστόσο, προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των οργανώσεων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των ατομικών ελευθεριών.

Βάσει τους συστήματος η Google θα προβάλλει εφεξής καταχωρίσεις ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που εισάγει ο χρήστης στη μηχανή αναζήτησης, ή ανάλογα με το περιεχόμενο των ιστοσελίδων στις οποίες εμφανίζονται αυτές οι διαφημίσεις.

Το νέο σύστημα προχωρά ένα βήμα παραπέρα: θα αποθηκεύει στους υπολογιστές των χρηστών ένα cookie το οποίο παρακολουθεί ποιους δικτυακούς τόπους επισκέπτονται συχνότερα, έτσι ώστε η εταιρεία να μπορεί να χωρίζει το κοινό σε «ομάδες ενδιαφερόντων».

Σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τυχόν ανησυχίες για παραβίαση της ιδιωτικότητας, η εταιρεία δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να επεμβαίνουν ή και να διαγράφουν τα προφίλ με τις ομάδες ενδιαφέροντος στις οποίες έχουν ενταχθεί.

Η Google διευκρίνισε επίσης ότι δεν θα αποθηκεύει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως αυτά που αφορούν τη φυλετική προέλευση, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, θέματα υγείας ή οικονομικά δεδομένα.

Ωστόσο, η οργάνωση Privacy International έκανε λόγο για απαράδεκτη τακτική παρακολούθησης και εισβολή στην ιδιωτική ζωή.

Σχόλια