Έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών στα social media

0

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών στα “κοινωνικά δίκτυα” (social media), από την εταιρεία ερευνών Harris Interactive σε περισσότερους από 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ για λογαριασμό της ESET, τέσσερις στους πέντε ερωτηθέντες είναι χρήστες των social media (82%).

Σε ερώτηση σχετική με τη σημασία της ασφάλειας και του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής, οι ερωτώμενοι καταδεικνύουν με ποσοστό 64% την ατομική υπευθυνότητα ως τον κυριότερο παράγοντα της ψηφιακής ασφάλειας, με τους παρόχους πρόσβασης διαδικτύου (17%) και τα ίδια τα μέσα “κοινωνικής δικτύωσης” (12%) να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.

Ωστόσο, διερευνώντας κατά πόσο η υπεύθυνη αυτή συμπεριφορά εφαρμόζεται στην πράξη, διαπιστώθηκε πως μόνο το 28% των ερωτηθέντων είναι ενημερωμένο για τις πολιτικές και τις ρυθμίσεις απορρήτου των λογαριασμών του, τη στιγμή που ένα 51% δεν έχει ασχοληθεί ποτέ.

Ένας στους πέντε χρήστες δεν έχει αλλάξει ποτέ τις ρυθμίσεις στους λογαριασμούς του στα social media. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 28% των χρηστών social media δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα των κυβερνο-εγκληματιών σε έναν ή και περισσότερους λογαριασμούς.

Το 86% εκφράζει ανησυχίες για ιούς ή και κυβερνο-εγκληματίες όταν επισκέπτεται τις αγαπημένες του ιστοσελίδες και, δυστυχώς, μόνο το 35% θεωρεί ότι οι ιστότοποι διεξάγουν ικανοποιητικό έλεγχο και φιλτράρισμα του κακόβουλου κώδικα.

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθούν και μερικά θετικά αποτελέσματα, όπως το γεγονός ότι το 33% έχει αναφέρει ύποπτες ενδείξεις ή μηνύματα που έχει λάβει σε διαχειριστή, ενώ αρκετοί χρήστες επικοινωνούν με φίλους τους όταν εντοπίζουν προβλήματα. Συγκεκριμένα, το 30% των ατόμων των οποίων το προφίλ είχε πέσει θύμα επίθεσης, ειδοποιήθηκε από φίλους.
 

Σχόλια