Εξηγήσεις για τα τέλη πρόωρης διακοπής του συμβολαίου των συνδρομητών τους, ζητά η FCC από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας

0

Να εξηγήσουν πώς ενημερώνουν τους πελάτες τους σχετικά με τα τέλη που καλούνται να πληρώσουν σε περίπτωση που θελήσουν να διακόψουν το συμβόλαιό τους προτού ολοκληρωθεί η συμφωνημένη διάρκειά του, ζητεί από τις αμερικανικές εταιρίες κινητής τηλεφωνίας η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC).
Η ρυθμιστική αρχή έδωσε στις Verizon Wireless, AT&T Inc, Google Inc, Sprint Nextel Corp, Verizon Wireless, Deutsche Telekom AG και T-Mobile USA προθεσμία να απαντήσουν σχετικά με το θέμα μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου. Στην επιστολή της προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους αναφέρει ότι, εφόσον δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρότυπο στην αγορά για τα επίμαχα τέλη, θα πρέπει να δίδεται στους καταναλωτές η δυνατότητα να καταλαβαίνουν εύκολα τι υπογράφουν όταν συνάπτουν συμβόλαια για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, στα οποία προβλέπεται ότι θα πληρώσουν κάποιο ποσό ως τέλος πρόωρης διακοπής του συμβολαίου τους.
Συνήθως οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ απαιτούν από τους πελάτες να υπογράψουν διετές συμβόλαιο, με αντάλλαγμα την επιδότηση των συσκευών τους. Αν ο καταναλωτής διακόψει το συμβόλαιό του πριν συμπληρωθεί η διετία, τότε καλείται να πληρώσει ένα ποσό που αντιστοιχεί σε μέρος της χορηγηθείσης επιδοτήσεως.
Η παρέμβαση της ομοσπονδιακής επιτροπής έγινε, μεταξύ άλλων, με αφορμή την περίπτωση πελατών της T-Mobile USA, οι οποίοι διέκοψαν τα συμβόλαιά τους και βρέθηκαν να οφείλουν τέλη που ξεπερνούν το κόστος αγοράς –χωρίς επιδότηση– της συσκευής Nexus One, την οποία κατασκευάζει η HTC για λογαριασμό της Google. Οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να εξηγήσουν αναλυτικά στην FCC πώς παρουσιάζουν τα τέλη πρόωρης διακοπής συμβολαίου στις διαφημίσεις, τις εταιρικές ιστοσελίδες τους, τα φυλλάδια και τους μηνιαίους λογαριασμούς τους.

Σχόλια