Φραγμοί στο διασυνοριακό εμπόριο συγκρατούν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

0

Νέα έκθεση με τίτλο «Φραγμοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο» παρουσιάστηκε σήμερα από την Επίτροπο της ΕΕ για τους καταναλωτές Μεγκλένα Κούνεβα και επισημαίνει ότι οι αγορές μέσω διαδικτύου γίνονται όλο και περισσότερο δημοφιλείς στην ΕΕ, αλλά προειδοποιεί ότι η ανάπτυξή τους «συγκρατείται» από φραγμούς στο διασυνοριακό εμπόριο.
Η έκθεση περιλαμβάνει λεπτομερή ανάλυση των σύγχρονων τάσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε ολόκληρη την ΕΕ, που καλύπτουν -μεταξύ άλλων- ανά χώρα, τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και τους φραγμούς που αντιμετωπίζουν τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις στις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές.
Μεταξύ 2006 και 2008, το ποσοστό των καταναλωτών της ΕΕ που αγοράζουν τουλάχιστον ένα προϊόν μέσω διαδικτύου αυξήθηκε από 27% σε 33%. Οι εν λόγω μέσοι όροι αποκρύπτουν την τεράστια δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αγορών σε χώρες όπως το ΗΒ, η Γαλλία και η Γερμανία όπου ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των χρηστών του διαδικτύου προέβη τον περασμένο χρόνο σε ηλεκτρονικές αγορές.
Στις σκανδιναβικές χώρες (Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία και Ισλανδία) το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που προέβησαν σε ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών ανήλθε σε 91% το 2008.
Χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία αποτελούν επίσης ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές. Σε αντιπαραβολή με αυτό το αναπτυξιακό μοντέλο των ταχέως αναπτυσσόμενων εθνικών αγορών, ο όγκος των διασυνοριακών ηλεκτρονικών αγορών παραμένει μικρός και ανέρχεται σε μόλις 7% το 2008 (έναντι 6% το 2006).
Στο πλαίσιο της έκθεσης επισημαίνεται ότι πολυάριθμοι φραγμοί, όπως γλωσσικά, πρακτικά και ρυθμιστικά θέματα, καθώς και σημαντικά ζητήματα εμπιστοσύνης συγκρατούν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στην ΕΕ.

Σχόλια