Γαλλία: Έντονη ανησυχία της Google από τα «εμπόδια» προβολής διαφημίσεων

0

Ο Xavier Niel, Γάλλος επιχειρηματίας, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τεχνολογικό χώρο έχει ανοίξει «πόλεμο» με την Google καθώς και με διαφημιστικές εταιρείες του διαδικτύου, με σκοπό να τους ασκήσει πιέσεις προκειμένου να παραχωρήσουν ένα μέρος από τα υπέρογκα κέρδη, τα οποία εξασφαλίζουν από την προβολή των διαφημίσεων στις ιστοσελίδες τους, στους παρόχους του περιεχομένου, το οποίο προβάλλεται διαδικτυακά.

Ο Niel μέσω της εταιρείας “Free”, η οποία είναι εταιρεία – πάροχος υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο (ISP) και εκτιμάται ότι έχει περίπου 5 εκ. ενεργούς χρήστες στη Γαλλία, ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα εκστρατεία, στο πλαίσιο της οποίας επιχειρεί να μπλοκάρει τη διαδικτυακή διαφήμιση. Πιο συγκεκριμένα, παρέχει στους χρήστες ενημερώσεις λογισμικού, στις οποίες περιέχεται ως προεπιλεγμένη ρύθμιση η απαγόρευση προβολής διαφημίσεων. Η συγκεκριμένη κίνηση έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες στους κόλπους των τεχνολογικών εταιρειών και κυρίως, στη Google, η οποία στηρίζει το μοντέλο της επιχείρησης της στη δωρεάν παροχή πρόσβασης σε περιεχόμενο, εξασφαλίζοντας έσοδα αποκλειστικά από τις προβαλλόμενες διαφημίσεις.

Αντιδράσεις έχουν προκληθεί και στο εσωτερικό της χώρας καθώς η «Spill», Ένωση Γάλλων ιδιοκτητών ηλεκτρονικών Ειδησεογραφικών Μέσων, υποστήριξε ότι κανένας πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου δεν έχει το δικαίωμα να αποφασίζει εκ μέρους των χρηστών για το είδος και τον τρόπο πρόσβασής τους στο διαδίκτυο. Οι εξελίξεις στον τεχνολογικό χώρο έχουν διχάσει τη γαλλική κυβέρνηση και η υπουργός Ψηφιακής Οικονομίας, Fleur Pellerin σκοπεύει να συγκαλέσει υπουργικό συμβούλιο προκειμένου να εξευρεθεί άμεσα λύση.

Τέλος, σημειώνεται ότι η πρωτοβουλία του Niel, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου, στόχο έχει να επιφέρει πλήγμα στη δραστηριότητα της Google και εντάσσεται στο πλαίσιο της μάχης, η οποία δίδεται σε παγκόσμιο επίπεδο και αποσκοπεί στο να διασαφηνιστεί ποιος πρέπει να πληρώνει για τις πληροφορίες που «διακινούνται» διαδικτυακά.

Σχόλια