ΗΠΑ: «Πόλεμος» μεταξύ δύο δικηγορικών εταιριών

0

Στις δικαστικές αίθουσες θα λύσουν τις διαφορές τους δύο μεγάλες δικηγορικές εταιρίες του Γουισκόνσιν και του Μπρούκφιλντ των ΗΠΑ, οι οποίες διασταυρώνουν τα ξίφη τους εξαιτίας των αποτελεσμάτων που δίνει η μηχανή αναζήτησης της Google.
Η εταιρία Habush Habush & Rottier, με έδρα του Γουισκόνσιν, κατέθεσε αγωγή κατά της αντιπάλου της, Cannon & Dunphy, με έδρα το Μπρούκφιλντ, επειδή η τελευταία πλήρωσε την Google, ώστε αν ένας χρήστης του Ίντερνετ πληκτρολογήσει στη μηχανή αναζήτησής της τις λέξεις «Habush» και «Rottier» να εμφανίζεται μια διαφημιστική σύνδεση (link) προς την ιστοσελίδα της Cannon & Dunphy. Όπως υποστηρίζει η Habush Habush & Rottier στην αγωγή της, η αντίπαλός της με την κίνηση αυτή εκμεταλλεύεται τη φήμη της Habush Habush & Rottier για να κερδίσει πελατεία, παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένα της εταιρίας. «Θεωρούμε ότι πρόκειται για απάτη, που προκαλεί σύγχυση και αποπροσανατολίζει τους χρήστες», δήλωσε ο πρόεδρος της νομικής φίρμας, Ρόμπερτ Χάμπους. «Αν ο Μπιλ Κάννον νομίζει ότι αυτός είναι ορθός τρόπος για να κάνει τις δουλειές του, τότε πρέπει να στείλει για επισκευή την ηθική πυξίδα του», πρόσθεσε.
Η Cannon & Dunphy παραδέχθηκε ότι πλήρωσε την Google για να εμφανίζεται η διαφημιστική της σύνδεση μόλις πληκτρολογήσει κανείς τη φίρμα του αντίπαλου γραφείου, αλλά ισχυρίζεται πως η πρακτική αυτή είναι απολύτως νόμιμη και διαδεδομένη στον Κυβερνοχώρο. Ο ιδρυτής της εταιρίας, Γουίλλιαμ Κάννον σχολίασε δηκτικά: «Η Habush μπορούσε να κάνει αυτό που κάναμε κι εμείς, αλλά τσιγκουνεύεται να δώσει χρήματα ακόμα και για το ίδιο της το όνομα».
Η αγωγή που κατατέθηκε στο Γουισκόνσιν βασίζεται σε έναν πολιτειακό νόμο που απαγορεύει τη χρήση του ονόματος κάθε ζώντος προσώπου για διαφημιστικούς σκοπούς, χωρίς τη συγκατάθεσή του. Νομικοί κύκλοι εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο η αγωγή ευσταθεί, σημειώνοντας ότι ο εν λόγω νόμος είχε στόχο να προστατεύσει τους ανθρώπους από τη χρήση του ονόματος ή της εικόνας τους με κάποια ιδιότητα που δεν έχουν και πως το πνεύμα του νόμου δεν έχει σχέση ούτε εφαρμογή στην επίμαχη περίπτωση των δύο εταιριών. «Μολονότι η συμπεριφορά της Cannon μπορεί να παραβιάζει το γράμμα του συγκεκριμένου νόμου, δεν νομίζω ότι παραβιάζει την ουσία του, θίγοντας την ιδιωτικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ράιαν Κάλο, συνεργάτης του Κέντρου για το Διαδίκτυο και την Κοινωνία στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Στάνφορντ.

Σχόλια