ΗΠΑ: Αυξημένα τα αιτήματα της αστυνομίας σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για την παραχώρηση στοιχείων κλήσεων

0

 Αυτό ήταν το πόρισμα της έρευνας του γερουσιαστή Edward Markey, ο οποίος συγκέντρωσε τα στοιχεία από τις απαντήσεις σε ερωτήματα που υπέβαλε σε εννέα εταιρείες παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών για κινητά. Η έρευνα του Markey παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, αφενός γιατί αποκαλύπτει την έκταση της αστυνομικής πρακτικής διερεύνησης του αρχείου κλήσεων του υπόπτου δράστη, αφετέρου γιατί είναι η πρώτη έρευνα επίσημης καταγραφής των αντίστοιχων στατιστικών.

Ελλείψει νομοθετικής διάταξης που να επιβάλει την υποχρέωση στην αστυνομία ή τις εταιρείες να δημοσιεύουν τα σχετικά στοιχεία, η έρευνα αποτελεί το πρώτο ακριβές δείγμα για την έκταση της εν λόγω αστυνομικής πρακτικής. Οι περισσότερες από τις εταιρείες που απάντησαν στον Markey –μεταξύ των οποίων οι AT&T και Verizon Wireless- τόνισαν ότι κάθε χρόνο δέχονταν αυξημένο αριθμό αιτημάτων από την αστυνομία. Συγκεκριμένα, η Verizon αποκάλυψε στον Markey ότι για το 2011 δέχτηκε 260.000 αιτήματα, ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των αιτήσεων έχει σημειώσει αύξηση κατά 15 τοις εκατό. Σύμφωνα με την έρευνα οι εταιρείες διατηρούν ειδικά τμήματα τα οποία ασχολούνται με την διαχείριση των αιτημάτων της αστυνομίας, ενώ ανταποκρίνονται στα αιτήματα στην περίπτωση που υπάρχει δικαστικό ένταλμα ή επίσημη εντολή, καθώς και όταν η αστυνομία επικαλείται επείγουσα ανάγκη που συνδέεται με επικείμενο κίνδυνο ζωής ή βαριάς σωματικής βλάβης.

Ο γερουσιαστής Markey παρουσιάζοντας τα ευρήματά του, επεσήμανε τον κίνδυνο για τα προσωπικά δεδομένα από την τακτική της αστυνομίας να ζητά ολοένα και συχνότερα στοιχεία για τα μηνύματα και το αρχείο κλήσεων υπόπτων χωρίς μάλιστα δικαστικό ένταλμα για αυτό. «Δεν μπορούμε να επιτρέπουμε τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων να παραμερίζονται λόγω αυτών των αιτημάτων, ιδίως όταν αφορούν καταναλωτές που είναι αθώοι. Πρέπει να μάθουμε πώς διακρίνει η αστυνομία τα αρχεία των αθώων ανθρώπων από τα αρχεία των ανακρινόμενων, αλλά και πώς διαχειρίζεται τις πληροφορίες που αποκτά από τις εταιρείες τηλεφωνικής σύνδεσης», σχολίασε ο Markey.

Σχετικό link

Σχόλια