ΗΠΑ: Προβληματισμός της FTC για τα προσωπικά δεδομένα

0

Σύσκεψη με εκπροσώπους εταιριών οι οποίες έχουν δυνατότητα συλλογής και αποθήκευσης μεγάλων όγκων δεδομένων για καταναλωτές έναντι ελάχιστου κόστους, πραγματοποιήθηκε χθες στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC).
Σκοπός της σύσκεψης ήταν να συζητηθούν οι κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με το πώς οι εταιρίες θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για να διαφημιστούν. Μέχρι στιγμής, στις ΗΠΑ το νομικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών είναι φτωχό και η FTC έχει προσπαθήσει να το καλύψει εν μέρει εκδίδοντας προαιρετικές οδηγίες σχετικά με τη συλλογή, αποθήκευση και διανομή τέτοιων στοιχείων. Τον Φεβρουάριο οι οδηγίες αυτές επεκτάθηκαν στους παρόχους διαδικτυακών υπηρεσιών και στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.
Ιδιαίτερο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην FTC το γεγονός ότι πλέον το κόστος αποθήκευσης των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών είναι εξαιρετικά χαμηλό. «Το κόστος της συλλογής δεδομένων μέσω υπολογιστή φαίνεται να αγγίζει το μηδέν. Επίσης, το κόστος αποθήκευσης είναι απίστευτα χαμηλό», παρατήρησε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Τζον Λίμποβιτς, ο οποίος τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης κανόνων που θα προβλέπουν ότι απαιτείται η συγκατάθεση των καταναλωτών προτού συλλεγεί οποιοδήποτε δεδομένο τούς αφορά. Την ανάγκη να είναι οι εταιρίες προσεκτικές με τα θέματα αυτά παραδέχθηκε και ο διευθυντής δημόσιας πολιτικής της Google, Άλαν Ντέιβιντσον.
Υποστηρικτές της προστασίας των προσωπικών δεδομένων έχουν ασκήσει πιέσεις για την καθιέρωση αυστηρότερων ρυθμίσεων αναφορικά με τις μεγάλες τηλεπικοινωνιακές και διαδικτυακές εταιρίες, όπως η ΑΤ&Τ και η Google, λέγοντας ότι αυτές έχουν υπερβολική πρόσβαση και έλεγχο στα προσωπικά στοιχεία των καταναλωτών.

Σχόλια