ΗΠΑ: Πρόστιμα σε εταιρείες κι επιχειρήσεις για παραπλανητικά σχόλια στο διαδίκτυο

0

Ολοένα και συχνότερα απαντάται στην αμερικανική αγορά το φαινόμενο μίσθωσης οπαδών προϊόντων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο, καθώς διάφορες εταιρείες ή και ιδιώτες επαγγελματίες «αγοράζουν» θετικά σχόλια και κριτικές, έναντι αμοιβής, προκειμένου ν’ αναρτήσουν παραπλανητικά επαινετικά σχόλια στον παγκόσμιο ιστό.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, οι ρυθμιστικές αρχές της Νέας Υόρκης πρόκειται ν’ ανακοινώσουν, εντός της επόμενης εβδομάδας, την πιο ολοκληρωμένη -έως σήμερα- σειρά κατασταλτικών μέτρων σχετικά με τις ψευδείς και παραπλανητικές, για τους καταναλωτές δηλώσεις, στο διαδίκτυο. Στα πλαίσια αυτά, έχουν επιτευχθεί συμφωνίες με δεκαεννέα εταιρείες, για διακοπή των σχετικών, αθέμιτων πρακτικών και καταβολή προστίμων, συνολικού ύψους 350.000 δολαρίων.

Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο Eric T. Schneiderman, o Γενικός Εισαγγελέας της πολιτείας της Νέας Υόρκης, «Η πρακτική αυτή είναι πολύ χειρότερη από την παραδοσιακή διαφήμιση που περιλαμβάνει ψευδείς ισχυρισμούς. Όταν κάποιος βλέπει μια διαφημιστική πινακίδα, μια καταχώρηση ή ένα τηλεοπτικό spot γνωρίζει αυτόματα ότι πρόκειται για πληρωμένη διαφήμιση και ότι οι σχετικοί ισχυρισμοί μπορούν κάλλιστα να είναι υπερβολικοί, ακόμη και ψευδείς. Όταν όμως διαβάζει μια κριτική κοινού στο διαδίκτυο, δικαιολογημένα υπολαμβάνει, ότι πρόκειται για πραγματικές απόψεις και σχόλια καταναλωτών και αυτό κάνει την εξαπάτηση ειδεχθέστερη».

Το ζήτημα αποκτά αυξημένη σημασία, δεδομένου ότι σε «αγορά» πλαστών κριτικών και σχολίων προχωρά πλέον πλήθος ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένων γιατρών και δικηγόρων. Οι αμερικανικές αρμόδιες αρχές είναι αποφασισμένες να πατάξουν την πρακτική αυτή, με στόχο τη θωράκιση των καταναλωτών και την ενίσχυση της αξιοπιστίας του διαδικτύου, η οποία, με αυτόν τον τρόπο, απομειώνεται.
 

Σχόλια