Κώδικα παράκαμψης της προστασίας χρηστών του Safari χρησιμοποιούσε η Google

0

Ιδιαίτερη δημοσιότητα έλαβε αποκάλυψη της Wall Street Journal ότι η Google και άλλες μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες χρησιμοποιούσαν κώδικα παράκαμψης των μέτρων ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο του browser της Apple, Safari. Αποτέλεσμα ήταν η δυνατότητα  χαρτογράφησης της ηλεκτρονικής πορείας, των συνηθειών και των προτιμήσεων των χρηστών.

Ο browser Safari είναι εγκατεστημένος όχι μόνο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές Mac της Apple, αλλά και στα τηλέφωνα smartphones της ίδιας εταιρείας, iPhone. Ο Safari είναι ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος περιηγητής σε συσκευές κινητού τηλεφώνου και θεωρείται ότι παρέχει μεγαλύτερες εγγυήσεις διαδικτυακής προστασίας, αφού είναι εξαρχής προγραμματισμένος να αποκλείει την παρακολούθηση μέσω cookies.

Η ύπαρξη του κώδικα παράκαμψης της Google εντοπίστηκε αρχικά από τον ερευνητή του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, Jonathan Mayer και επιβεβαιώθηκε από σύμβουλο τεχνικών θεμάτων της Wall Street Journal (WSJ), η οποία έφερε το θέμα στο προσκήνιο. Βρέθηκε ότι περίπου το ¼ των διαφημίσεων σε ιστοσελίδες μεγάλης επισκεψιμότητας ενσωμάτωναν τον κώδικα της Google, με αποτέλεσμα να εγκαθίστανται cookies σε φορητούς υπολογιστές Mac και iPhone. Από τη στιγμή που ο κώδικας παράκαμψης ενεργοποιούνταν, δεν δημιουργούνταν σύνδεσμός μόνο με την αρχικά ιστοσελίδα που είχε τη διαφήμιση, αλλά καθίστατο δυνατή η παρακολούθηση της πορείας του χρήστη γενικότερα. Πέρα από την Google την τεχνική αυτή χρησιμοποιούσαν και άλλες τρεις μεγάλες εταιρείες διαδικτυακής διαφήμισης: «Vibrant Media Inc., WPP PLC’s Media Innovation Group LLC και Gannett Co.’s PointRoll Inc.

H Google απάντησε ενοχλημένη από το δημοσίευμα με την εξής ανακοίνωση: «Το δημοσίευμα δεν ακριβολογεί γί αυτό που έγινε. Χρησιμοποιούσαμε λειτουργίες του browser Safari για εγγεγραμμένους χρήστες των υπηρεσιών Google, που περιηγούνταν εν γνώσει αυτών των λειτουργιών. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αυτά τα διαφημιστικά cookies δεν συλλέγουν προσωπικά δεδομένα». Η εταιρεία διευκρίνισε επίσης ότι πλέον έχει απενεργοποιήσει τον σχετικό κώδικα ακόμη και για τους εγγεγραμμένους χρήστες, δηλαδή για τους έχοντες λογαριασμό gmail, YouTube, Google+ κλπ.

 

Σχόλια