Σε υψηλούς ρυθμούς αλλά μειωμένες σε σχέση με το 2007 οι καταγγελίες για τις τηλεπικοινωνίες

0

Σε υψηλούς ρυθμούς παρέμειναν το 2008 οι καταγγελίες που αφορούν τις τηλεπικοινωνίες, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία, ωστόσο, διαπίστωσε σημαντική μείωση σε σχέση με το 2007.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΚΠΟΙΖΩ μέσα στο 2008 καταγράφηκαν 2.151 καταγγελίες σχετικά με παράπονα για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που παρέχονται στη χώρα μας από τον ΟΤΕ και τους εναλλακτικούς παρόχους. Υπήρξε δηλαδή μείωση σε σχέση με τις 3.276 καταγγελίες του 2007 σε ποσοστό 34,3%.

«Συνεχίζει να παραμένει προβληματικός ο χώρος που ακόμα δεν έχει φτάσει στα αυτονόητα στάνταρ ποιότητας ενώ, προσθετικά, η πτώχευση τριών εταιριών και η συγχώνευση άλλων δικαιώνει αναδρομικά την οργάνωση των καταναλωτών σχετικά με τις διαμαρτυρίες της ότι η αγορά υπερφορτώθηκε με παρόχους περισσότερους από όσους μπορεί πραγματικά να αντέξει και με αδυναμία να προσφέρουν όσα υπόσχονταν» αναφέρει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής για προβλήματα στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.
Η κατάσταση της αγοράς, αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ σε ανακοίνωσή της, γεννά προβληματισμούς σχετικά με τις ευθύνες της ΕΕΤΤ «ως προς την εποπτεία της αγοράς και του ανταγωνισμού: η υπερπληθώρα εταιριών και προγραμμάτων των προηγούμενων ετών μοιάζει με ένα μπαλόνι που ξεφούσκωσε, αφήνοντας εκτεθειμένους, όπως πάντα, τους καταναλωτές».

Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές που φθάνουν καθημερινά στο Γραφείο Νομικής Προστασίας της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., είναι δεκάδες και αφορούν τα εξής:Καθυστέρηση στην παροχή υπηρεσιών/ πλημμελής εκπλήρωση της παροχής λόγω εσφαλμένων πληροφοριών σχετικά με τη διαθεσιμότητα και το χρόνο πραγματοποίησης της σύνδεσής τους, μεγάλοι χρόνοι αναμονής στις συνδέσεις από 1 έως 6 μήνες, χαμηλή ποιότητα -ταχύτητες Διαδικτύου (πολύ μικρότερες από τις διαφημιζόμενες), περιοδικές διακοπές της σύνδεσης, συν-ακροάσεις, χαμηλή ποιότητα (προβληματική) επικοινωνίας, κλπ., δυσκολίες στην διαδικασία καταγγελίας της σύμβασης και αδυναμία εκπλήρωσης της παροχής. Τέλος, δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η σύνδεση, όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων.

Επίσης παρατηρούνται αδικαιολόγητες χρεώσεις διότι οι καταναλωτές καταβάλουν τέλη χωρίς να λαμβάνουν υπηρεσίες ή επιβαρύνονται με χρεώσεις μετά την κατάργηση της υπηρεσίας, λόγω αδικαιολόγητα υψηλών χρεώσεων από αριθμούς αυξημένης χρέωσης με χρήση dialers από διεθνείς ή ακόμα και ελληνικές εταιρείες – στους χρήστες διαδικτύου και ανεπαρκή έως ανύπαρκτη εξυπηρέτηση μετά την πώληση. Ο χρόνος αναμονής στα τηλεφωνικά κέντρα φθάνει συχνά μέχρι και τη μία ώρα, με ταυτόχρονη χρέωση.

Σχόλια