Συνεργασία Microsoft-Yahoo-AOL στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης

0

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο συνεργασίας που ανακοίνωσαν, όταν μένει ελεύθερος διαφημιστικός χώρος που δεν έχει πωληθεί σε κανέναν άλλο, οι τρεις εταιρείες θα κάνουν αγοραπωλησίες μεταξύ τους. Η επιχειρηματική αυτή κίνηση εκτιμάται ότι –αν και δεν θα ανακόψει- θα επιβραδύνει την ταχύτατη επέκταση της ανταγωνίστριας Google στον τομέα της προβολής διαφημίσεων στο διαδίκτυο. Με τα διαφημιστικά έσοδα να αποτελούν μεγάλο ποσοστό των ετησίων εσόδων καθεμιάς από τις παραπάνω επιχειρήσεις, το διακύβευμα δεν είναι διόλου αμελητέο.

Ο τρόπος που η Google αποκομίζει έσοδα εκατομμυρίων από τις διαφημίσεις της είναι διττός. Ενώ πάντοτε κυριαρχούσε στο λεγόμενο «search advertising» –δηλαδή κέρδιζε από την παράπλευρη ένταξη διαφημίσεων στα αποτελέσματα κάθε αναζήτησης-, πρόσφατα άρχισε να δραστηριοποιείται και στο «display adverstising», στην ευθεία προβολή δηλαδή διαφημίσεων μέσω banners σε διάφορες ιστοσελίδες. Η εταιρεία πλέον κατέχει ποσοστό 13.3 τοις εκατό της ψηφιακής αγοράς διαφημίσεων, με το Facebook να έχει περίπου 8 τοις εκατό. Τα έσοδα της Google από την εν λόγω δραστηριότητα ανήλθαν το προηγούμενο εξάμηνο σε 392 εκατομμύρια δολάρια, έναντι των 330 εκατομμυρίων δολαρίων της Yahoo.

Αναφορικά με την πρωτοβουλία της συνεργασίας τους, οι AOL, Yahoo και Microsoft επικαλέστηκαν μακροχρόνιες καλές σχέσεις και βούληση εξερεύνησης νέων δυνατοτήτων εταιρικής συνεργασίας. Πέρα από κίνητρα αυτοπροστασίας, σχετικές πληροφορίες αναφέρουν ότι πίσω από την συνεργασία, κρύβεται και ενδεχόμενη βούληση συγχώνευσης των εταιρειών AOL και Yahoo.

Σχόλια