Η διαφήμιση και η εικόνα των δικηγορικών εταιρειών

0

Πόσοι δικηγόροι χρειάζονται άραγε για να βιδώσουν μία λάμπα; Σύμφωνα με το νέο διαφημιστικό βίντεο της εταιρείας Nilan Johnson Lewis, που εδρεύει στην αμερικανική Minneapolis, η απάντηση είναι πέντε. Το βίντεο προβάλλει το εταιρικό μότο της ομαδικής συνεργασίας έναντι της ατομικότητας δείχνοντας μέλη της φίρμας να αντικαθιστούν συλλογικά μια καμένη λάμπα.

Η τακτική των μεγάλων δικηγορικών εταιρειών να διαφημίζουν τις δραστηριότητες και το εργασιακό τους κλίμα μέσα από φωτογραφίες και βιντεάκια κρατεί εδώ και αρκετά χρόνια. Τόσο στην Αμερική όσο και στη Βρετανία έχει παγιωθεί η αντίληψη ότι η πρώτη εντύπωση για την εικόνα της εταιρείας είναι το παν. Ο υποψήφιος πελάτης θα θέλει να έχει μπροστά του μια εταιρεία που -εκτός από το να είναι- να φαίνεται σοβαρή, ενώ το καλό προφίλ προσελκύει και αναλόγων προσόντων μελλοντικούς εργαζομένους. Μια τυχαία περιήγηση σε ιστοσελίδες δικηγορικών εταιρειών προδιαθέτει τον πελάτη θετικά ή αρνητικά για την ίδια την εταιρεία, κι αποτελεί κριτήριο –συχνά ασυνείδητο- για την προτίμηση της μιας έναντι της άλλης φίρμας. Το χτίσιμο ενός σοβαρού εταιρικού προφίλ σημαίνει απαραιτήτως καλαίσθητο και λειτουργικό site, χαιρετισμό από τον πρόεδρο, ακριβή στοιχεία για τις δραστηριότητες και τους τομείς εξειδίκευσης της εταιρείας, φωτογραφίες –ή καλύτερα ονλάιν περιηγήσεις- από τους χώρους εργασίας, πληροφορίες για μελλοντικούς πελάτες και υποψήφιους συνεργάτες, ένα δυνατό εισαγωγικό βιντεάκι (intro της ιστοσελίδας) και ίσως και ένα εταιρικό σλόγκαν, αν η εταιρεία είναι μεγάλη, ώστε στο μυαλό του πελάτη να ταυτιστούν τεχνηέντως το εταιρικό με το οικογενειακό κλίμα.

Οι μεγάλες δικηγορικές εταιρείες του Λονδίνου, λεγόμενες και Magic Circle Firms  , είναι πρωτοπόροι στο χτίσιμο της αντίστοιχης εικόνας, και φροντίζουν να έχουν πάντα ενημερωμένη ιστοσελίδα, την οποία αναμορφώνουν συχνά. Πλέον, όμως, και πολλές μικρομεσαίες εταιρείες στις αγγλοσαξωνικές χώρες μιμούνται τις μεγάλες στον τομέα αυτό. Οι ελληνικές δικηγορικές εταιρείες δεν έχουν αφήσει την νέα τάση να περάσει απαρατήρητη. Οι περισσότερες πλέον διαθέτουν προσεγμένες και ενημερωμένες ιστοσελίδες, αν και έμφαση στην προβολή του κλίματος εντός της εταιρείας δίνεται μόνον από εκείνες που απασχολούν μεγάλο αριθμό ατόμων και χειρίζονται ευρεία γκάμα υποθέσεων. Χαιρετισμός από τον πρόεδρο, δελτίο τύπου με πρόσφατες υποθέσεις, βιντεάκια –και μάλιστα προβοκατόρικα όπως της Nilan Johnson Lewis- είναι προφανώς ακόμη αδιανόητα.

 

Σχόλια