ΕΔΑΔ: Παράνομη η καταδίκη περιοδικού που αποκάλυψε το «μυστικό γιο» του πρίγκηπα Αλβέρτου

0

Το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκρινε πως η καταδίκη του γαλλικού περιοδικού Paris Match από γαλλικό δικαστήριο, μετά την αποκάλυψη του «μυστικού γιού» του πρίγκιπα Αλβέρτου 2ου του Μονακό, παραβίασε το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης του περιοδικού.

Οι δικαστές έκριναν ότι «Υπήρχε θεμιτό ενδιαφέρον του κοινού να γνωρίζει την ύπαρξη αυτού του παιδιού και να μπορεί να συζητήσει για τις ενδεχόμενες συνέπειές της στην πολιτική ζωή του πριγκιπάτου του Μονακό».

Ειδικότερα, η υπόθεση αφορούσε στην καταδίκη του περιοδικού Paris Match τον Ιούνιο του 2005 από δικαστήριο της Ναντέρ να καταβάλει 50.000 ευρώ ως ηθική αποζημίωση στον Αλβέρτο Γκριμάλντι, για τη δημοσίευση μιας συνέντευξης, γαλλίδας αεροσυνοδού καταγόμενης από το Τόγκο, η οποία αποκάλυψε ότι ο γιος της, ηλικίας τότε 20 μηνών, έχει πατέρα τον Αλβέρτο του Μονακό.

Μετά την καταδίκη του περιοδικού και στον δεύτερο βαθμό, η διοίκηση του προσέφυγε στο ΕΔΑΔ το οποίο έκανε δεκτούς τους ισχυρισμούς της και έκρινε ότι η ύπαρξη αυτού του παιδιού είχε μια «πολιτική σημασία», έστω κι αν το παιδί, βάσει του σημερινού μονεγασκικού Συντάγματος, δεν μπορεί να διεκδικήσει τη διαδοχή του πατέρα του.

Ακόμη, τονίστηκε από τους δικαστές ότι δεν επρόκειτο μόνο για την ιδιωτική ζωή του πρίγκιπα, αλλά και γι’ αυτή της μητέρας και του παιδιού, το οποίο έχει κάθε δικαίωμα να ενεργήσει ώστε αναγνωρισθεί η ταυτότητά του.

Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν είναι οριστική και μπορεί να γίνει αίτηση για επανεξέταση της υπόθεσης.

Η υπόθεση:
COUDERC ET HACHETTE FILIPACCHI ASSOCIÉS c. FRANCE

 

 

Σχόλια