Ενοχλημένοι οι Αμερικανοί με τις στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις σύμφωνα με έρευνα

0

Έντονα αρνητική φαίνεται πως είναι η στάση που υιοθετούν οι Αμερικανοί απέναντι στην προβολή εξατομικευμένων πολιτικών διαφημίσεων μέσω διαδικτύου. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν καθηγητές των Πανεπιστημίων Άνενμπεργκ και Πενσυλβάνια, το 86 τοις εκατό των ερωτηθέντων δήλωσαν πως δεν επιθυμούν να λαμβάνουν στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις.
Τα ευρήματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, καθώς η πλειονότητα των ψηφοφόρων που μετείχαν αιτιολόγησαν την αρνητικότητά τους απέναντι στις εξατομικευμένες διαφημίσεις ανάγοντας το ζήτημα στον τρόπο με τον οποίο αυτές προκύπτουν. Συγκεκριμένα, το 64 τοις εκατό των ερωτηθέντων ψηφοφόρων δήλωσε ότι θα ελαττώνονταν σημαντικά οι πιθανότητες να ψηφίσει έναν πολιτικό υποψήφιο, ο οποίος στο πλαίσιο της προεκλογικής του εκστρατείας προμηθεύεται πληροφορίες για την διαδικτυακή δραστηριότητα των ψηφοφόρων, ώστε στη συνέχεια να τους στείλει πολιτικά μηνύματα προσαρμοσμένα στις προτιμήσεις τους. Μάλιστα το 77 τοις εκατό συμφώνησε ότι δεν θα επισκεπτόταν ξανά μία ιστοσελίδα, για την οποία μάθαινε ότι χρησιμοποιεί τις πληροφορίες των χρηστών ώστε να τις προωθήσει σε διαφημιστές για πολιτικές καμπάνιες.
Στην έρευνα γίνεται λόγος και για τα επιχειρήματα των επικριτών των στοχευμένων πολιτικών διαφημίσεων, τα οποία φαίνονται να ενισχύονται από τις απαντήσεις των Αμερικανών. Τα επιχειρήματα αυτά βρίσκουν βάση στο ζήτημα των προσωπικών δεδομένων, αλλά και της ανάγκης διασφάλισης διαφανών και δημοκρατικών πολιτικών διαδικασιών. Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο του 2012 σε άρθρο του στο Stanford Law Review Online ο καθηγητής δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνα, Daniel Kreiss, είχε επισημάνει τον μεγάλο κίνδυνο διαρροής δεδομένων σε τρίτους, αλλά και το πλεονέκτημα που αποκτούν τα περισσότερο οικονομικά εύρωστα κόμματα, που μπορούν να αγοράζουν πληροφορίες για στοχευμένες προεκλογικές καμπάνιες.

Σχόλια