Η Κομισιόν για τις αεροπορικές και την υποχρέωση αποζημίωσης επιβατών

0

Την ώρα που πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες επιβατών που ταλαιπωρήθηκαν εξαιτίας της ηφαιστειακής τέφρας από την Ισλανδία και των προβλημάτων που προκάλεσε στις αερομεταφορές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με παρέμβασή της, επισημαίνει ότι τα δικαιώματα των καταναλωτών είναι σαφή και πρέπει να γίνουν απολύτως σεβαστά. Σε σχετικές δηλώσεις του, ο αρμόδιος ευρωπαίος επίτροπος Σιίμ Κάλας έχει εκφράσει την ανησυχία του μετά από πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες οι επιβάτες αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων κατά την προσπάθειά τους να ζητήσουν αποζημίωση για το αεροπορικό εισιτήριο που δε χρησιμοποίησαν ή την κάλυψη των εξόδων διαμονής τους, έως να προωθηθούν στον προορισμό τους. “Υπάρχουν κανονισμοί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και οι επιβάτες έχουν πολύ συγκεκριμένα δικαιώματα που τους προστατεύουν”, τόνισε ο εκπρόσωπος του επιτρόπου, προσθέτοντας ότι “στα μάτια του νόμου οι υποχρεώσεις που έχουν οι αεροπορικές εταιρείες είναι απολύτως ξεκάθαρες και πρέπει να ισχύουν ακόμη και σε ειδικές περιπτώσεις”.
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει ότι οι επιβάτες της ΕΕ έχουν το δικαίωμα σε περίπτωση ακύρωσης να αποζημιωθούν για ολόκληρο το αεροπορικό τους εισιτήριο, συμπεριλαμβανομένων των φόρων. Σε αντίθετη περίπτωση, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να παράσχει εναλλακτικό τρόπο για να φτάσουν στον προορισμό τους και να καλύψει τα έξοδα διαμονής τους.

Σχόλια