Νέα μέτρα προωθεί η Ε.Ε. για την αστική ευθύνη πλοιοκτητών

0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να προχωρήσει στη θέσπιση ενός νέου ολοκληρωμένου καθεστώτος που θα αφορά στην αστική ευθύνη των πλοιοκτητών σε περιπτώσεις ατυχημάτων και πρόκλησης σοβαρής ρύπανσης με αφορμή την προχθεσινή βύθιση ανοικτά του Χερβούργου στη Μάγχη φορτηγού πλοίου που μετέφερε 10.000 τόνους φωσφορικού οξέος μετά από σύγκρουση με άλλο εμπορικό πλοίο.

Οι Βρυξέλλες προσπαθούν με αφορμή το συγκεκριμένο ατύχημα να προωθήσουν ακόμη περισσότερο τις θέσεις για την αστική ευθύνη των πλοιοκτητών εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι.

Σημειώνεται ότι το μέτρο που προτείνει η Επιτροπή και έχει το χαρακτήρα πρότασης οδηγίας, περιλαμβάνεται στο λεγόμενο τρίτο πακέτο για την Aσφάλεια στη Θάλασσα, γνωστό και ως «Πακέτο Ερικα 3», το οποίο υιοθέτησε στις 23 Νοεμβρίου το εκτελεστικό όργανο της Κοινότητας.

Η Επιτροπή ζητεί από το Συμβούλιο να προχωρήσει άμεσα στην εξέταση και έγκριση του πακέτου, προκειμένου να υπάρξει ένα αυστηρότερο πλαίσιο ασφάλειας για τα πλοία που φέρουν τη σημαία κράτους-μέλους, να εφαρμοστούν οι κανόνες του Kώδικα του Διεθνούς Oργανισμού Nαυτιλίας IMO και να διασφαλισθεί η πλήρης απομάκρυνση από τις ευρωπαϊκές θάλασσες των πλοίων που οι Γάλλοι έχουν χαρακτηρίσει «σκουπιδοτενεκέδες».

Στην περίπτωση που οι κοινοτικές οδηγίες περάσουν και προβλέπουν απεριόριστα ποσά ως αποζημιώσεις τότε θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα με την ασφαλιστική κάλυψη των πλοιοκτητών καθώς δεν θα βρίσκονται ασφαλιστικές εταιρείες να καλύψουν τα νέα απεριόριστα όρια.

Σχόλια