Τί θα μπορούσαν να μάθουν οι δικηγόροι από τον Στηβ Τζομπς

0

Στην πρόσφατη βιογραφία “The New Normal” του Walter Isaacson για τον Στηβ Τζομπς, ο ιδρυτής της Apple περιγράφεται ως ένα πρωτοπόρο επιχειρηματικό μυαλό, που χωρίς γνώσεις ηλεκτρολόγου μηχανικού ή πληροφορικής μετέτρεψε την εταιρεία σε κολοσσό με τις λαμπρές του ιδέες.

Η επιχειρηματική του επιτυχία στηρίχθηκε σε δέκα αρχές, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και από τους δικηγόρους.

 

 

1.  Καινοτομία: η καινοτόμα προσπάθεια προϋποθέτει ότι η ομάδα δικηγόρων που χειρίζεται μια υπόθεση δεν θα πτοηθεί από το μέγεθος ή τη δυσκολία της στήριξης μιας διαφορετικής λύσης.

2.  Η καινοτομία προϋποθέτει πράξεις:
η επιμονή και η υπομονή που έδειχνε ο Τζομπς και ο συνεχής πειραματισμός μπορούν να αποτελέσουν πυξίδα και στο χειρισμό των υποθέσεων.

3.  Τα κέρδη ακολουθούν τις εξαιρετικές υπηρεσίες:
το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στην σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη, στις εξατομικευμένες και προσεγμένες νομικές συμβουλές.

4.  Ενιαίο όραμα: στοίχιση των μελών της δικηγορικής εταιρείας ως λειτουργική ομάδα κάτω από έναν κοινό στόχο είναι εκ των ουκ άνευ.

5.  Προσήλωση στην εργασία:
η επιτυχία διέρχεται από την προσήλωση των (νεαρών κυρίως) δικηγόρων στην εταιρεία και από την αντίληψη αυτής ως ευκαιρίας όχι ως μέσου για επόμενη εργασία.



6.  Ελευθερία δράσης εντός της εταιρείας:
κανείς, και προφανώς ούτε οι δικηγόροι, δεν μπορούν να αποδώσουν, όταν η διοίκηση της εταιρείας επεμβαίνει συνεχώς στη δράση τους.

7.  Απλότητα: αν και οι δικηγόροι συνηθίζουν να σκέφτονται σύνθετα και να προσθέτουν όρους και υποσημειώσεις σε πολυσέλιδα συμφωνητικά για να κατοχυρώσουν τον πελάτη τους, πολλές φορές η απλότητα και ευστοχία φανερώνει μεγαλύτερη κατάρτιση και μειώνει εξίσου τους πιθανούς κινδύνους.

8.  Διεπιστημονικότητα: ο Τζομπς δεν είχε εξειδικευμένες γνώσεις ανάπτυξης λογισμικού ή κατασκευής ηλεκτρονικών μηχανημάτων, ωστόσο πέτυχε στον τομέα διότι έφερε μια νέα κοινωνική-αισθητική οπτική. Είναι υπέρ των δικηγόρων ότι ασκούν ένα επάγγελμα εντός των ορίων του δικαίου και του εκάστοτε αντικειμένου με το οποίο ασχολείται ο πελάτης, π.χ. επιχείρηση, τράπεζα, ανθρωπισμός, ακτιβισμός κλπ.

9.  Συνεργασία:
είναι δύσκολο να υπάρξει αρμονική συνεργασία μεταξύ πολυάριθμων δικηγόρων σε μεγάλες εταιρείες. Γνώμονας, όμως, πρέπει να είναι η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη, ώστε εκεί να συγκλίνουν οι διαφορετικές απόψεις και μέθοδοι εργασίας των δικηγόρων που χειρίζονται μια υπόθεση.

10.  Απελευθέρωση από το δόγμα: η επιτυχία στηρίζεται στην αυτοπεποίθηση και στην απελευθέρωση από κάθε είδους κοινωνική μειονεξία. Όπως έλεγε και ο Τζομπς άλλωστε «μόλις αντιληφθείς ότι όλα αυτά γύρω σου είναι απλώς πράγματα τα οποία στήθηκαν από ανθρώπους σαν και σένα, αισθάνεσαι τρομερά δυνατός και απελευθερωμένος».

 

Σχόλια