Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος δίπλα στις οικογενειακές επιχειρήσεις!

0

Δεκάδες εκπρόσωποι οικογενειακών επιχειρήσεων κατέκλυσαν χθες το απογευμα (18/06) το αμφιθέατρο του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος συμμετέχοντας σε εκδήλωση με θέμα «Rebranding στις οικογενειακές επιχειρήσεις». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προώθησης των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων MSc in Management και ΕΜΒΑ. Μέρος του φετινού προγράμματος του MSc in Management θα είναι και το μάθημα ‘Family Βusiness Μanagement’ σε μια προσπάθεια σύνδεσης του πανεπιστημίου με τις οικογενειακές επιχειρήσεις και στήριξης σε ακαδημαϊκό αλλά και πρακτικό επίπεδο των οικογενειακών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.

Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Καθ. Κώστας Ανδριόπουλος, Καθηγητής Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας Cass Business School, City University of London, Διευθυντής ΠΜΣ ‘MSc in Management’, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, ενώ χαιρετισμό εκ μέρους του Δήμου Θεσσαλονίκης απηύθυνε και ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης,  κ. Λεκάκης Πέτρος.
Στην αρχική του εισήγηση ο κ. Ανδιόπουλος παρουσίασε μερικά σημαντικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν στις οικογενειακές επιχειρήσεις, όπως το γεγονός οτι οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν τα 2/3 των επιχειρήσεων παγκοσμίως (Harvard Business School) καθώς και το ότι το 70-90% του παγκόσμιου ΑΕΠ ετησίως προέρχεται απο οικογενειακές επιχειρήσεις.  

Η συνεργασία των γενεών και η επιτυχία ήταν το θέμα της πρώτης εισήγησης- debate που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στους εκπροσώπους της εταιρείας  ISOMAT ΑΒΕΕ:
Τζιρίτης Στέφανος, (Πρόεδρος & ∆ιευθύνων Σύµβουλος)
Τζιρίτης Θάνος, (Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος)
Τζιρίτη Ιωάννα, (Marketing Manager)
Κατά την διάρκεια της ομιλίας τους τα μέλη της οικογένειας ανέλυσαν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διαδοχή σε μια οικογενειακή επιχείρηση αλλά και τα 2 σενάρια διαδοχής: του «ταγμένου» διαδόχου και του «ανθιστάμενου διαδόχου». Στόχος είναι πάντα η παράλληλη εξέλιξη και των ίδιων των διαδόχων αλλά και της επιχείρησης.
Ακολούθησε η παρουσίαση τριών (3) περιπτώσεων για Rebranding στην πράξη από τις εταιρείες: Kwnstantinos Custom Made Shoes, Θεοφανίδης Κωνσταντίνος
The Felters, Χατζηαγάπογλου Κωνσταντίνος COCO-MAT, Μαδένας Κώστας.

Ο ρόλος του design στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων μιας οικογενειακής επιχείρησης και η χρήση των εφαρμογών της οπτικής επικοινωνίας στο στοχευμένο rebranding ήταν το θέμα της ομιλίας του
κ. Δημήτρη Παπάζογλου (Designer-Creative Director, dimitrispapazoglou.com)
και της κα Ζωή Καρακώστα (Project Manager).

Η διαδοχή στις οικογενειακές επιχειρήσεις ήταν το θέμα της εισήγησης του Δρ. Κωνσταντίνου Γεωργάκα (Gecon Consulting), ο οποίος αφού αναφέρθηκε στις αιτίες αποτυχίας πολλών οικογενειακών επιχειρήσεων αναλύοντας τις παθογένειες τους τόνισε ότι: για την ομαλή διάδοχη κατάσταση σε κάθε επιχείρηση, απαιτείται να γίνει καθορισμός του ρόλου για κάθε μέλος της οικογένειας με βάση  την: απασχόληση, αμοιβή, αξιολόγηση, εκπαίδευση.

Τέλος ακολούθησε η εισήγηση του κ.  Παναγιώτη Τζίνη (Google Developers) με θέμα: «Εκπαιδεύοντας τον πατέρα στη νέα Τεχνολογία» ενώ η εκδήλωση έκλεισε με ερωτήσεις και διάλογο με το κοινό. 

Αξίζει να σημειωθεί πως το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος διοργανώνει για τον Σεπτέμβριο του 2015 μια ακόμα εκδήλωση με επίκεντρο την χρηματοοικονομική λειτουργία των οικογειακών επιχειρήσεων. 

Δείτε φωτογραφίες της εκδήλωσης εδώ.
Δείτε το video με τις ομιλίες εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος στο www.ihu.edu.gr

Σχόλια