spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΕλλάδαΑλλαγές στη λειτουργία των εισπρακτικών - Νέο, αυστηρότερο πλαίσιο

Αλλαγές στη λειτουργία των εισπρακτικών – Νέο, αυστηρότερο πλαίσιο

spot_img
spot_img
spot_img

Μέχρι τις 15/9 προβλέπεται στη σχετική απόφαση της Γ. Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ότι θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της ομάδας εργασίας που συγκροτήθηκε με σκοπό  τη βελτίωση του Ν. 3758/2009 – Ήδη έχει πραγματοποιηθεί η πρώτη συνεδρίαση, ενώ η επόμενη έχει προσδιοριστεί για τις 6/9/2018.

Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις με τις οποίες θα τροποποιηθεί ο Ν. 3758/2009, να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.

Η ομάδα δουλεύει σε πέντε βασικές ενότητες. Ειδικότερα: 1) Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (GDPR): Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, 2) Δικηγορικές εταιρείες 3) Πεδίο εφαρμογής του ν. 3789/2009 4) Διάφορα θέματα όπως συχνότητα οχλήσεων, κυρώσεις, χρονικό διάστημα υποβολής καταγγελιών, κ.α. και 5) Νομοτεχνική βελτίωση του νόμου.

Ιδιαίτερα για το θέμα της ενόχλησης των οφειλετών από τις εισπρακτικές εταιρείες, στόχος είναι η αυστηροποίηση των όρων λειτουργίας τους αλλά και ο καλύτερος έλεγχος των δικηγορικών γραφείων που δραστηριοποιούνται συστηματικά στον τομέα της ενημέρωσης των οφειλετών ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία, σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία και διαβιβάστηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές διαδικασίες, οι οποίες ορίζονται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.

Με την αναμόρφωση της νομοθεσίας, επιδιώκεται να θεσπιστεί ένα αυστηρότερο πλαίσιο στη συμπεριφορά δικηγόρων και δικηγορικών εταιριών και να ενισχυθεί η ευθύνη των εντολέων τους για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν οι πρώτοι.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου, η Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοίνωσε τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018. Συνολικά έχουν επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, οι οποίες αφορούν κυρίως παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών κλπ.

spot_img

Lawjobs