Ο ΑΠ για τις ευθύνες σιδηροδρομικού δυστυχήματος

0

Με την υπ΄ αριθμ. 35/2010 απόφασή του, ο Άρειος Πάγος, αναίρεσε απόφαση του Εφετείου Αθηνών με την οποία είχε κριθεί ότι δεν είχε ευθύνες ο ΟΣΕ και ο οδηγός αμαξοστοιχίας για σύγκρουση αμαξοστοιχίας με ΙΧ φορτηγό αυτοκίνητο που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του οδηγού του.
Το δυστύχημα συνέβη σε ανισόπεδη διάβαση στην περιοχή της Λάρισας, όταν ο οδηγός του ΙΧ φορτηγού αυτοκινήτου προσπάθησε να περάσει, νύκτα, την αφύλακτη διάβαση. Η σύγκρουση με την αμαξοστοιχία Αθηνών -Θεσσαλονίκης είχε ως αποτέλεσμα να εκτιναχθεί το αυτοκίνητο σε απόσταση 25 μέτρων και να βρει τον θάνατο ο οδηγός του.
Το Εφετείο Αθηνών εξετάζοντας την υπόθεση έκρινε ότι η διάβαση ήταν μεν αφύλακτη, αλλά είχε επαρκή φωτισμό, απεριόριστη ορατότητα και την προβλεπόμενη σήμανση για τους οδηγούς. Επιπλέον, το δικαστήριο είχε κρίνει ότι ο οδηγός της αμαξοστοιχίας όταν πλησίασε στην διάβαση έκανε χρήση των ηχητικών σημάτων και ότι η πλέον της επιτρεπομένης ταχύτητας που είχε, καθώς επιτρεπόταν 120 χλμ και έτρεχε με 132 χλμ, δεν θεωρείται υπερβαίνουσα την ομολογιακή ταχύτητα, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του ΟΣΕ.
Ο Άρειος Πάγος, ωστόσο, αναίρεσε την εφετειακή απόφαση, κρίνοντας ότι ο ΟΣΕ δεν είχε τοποθετήσει μπάρες στη συγκεκριμένη διάβαση, αλλά ούτε είχε μεριμνήσει να υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση. Επιπλέον, στην απόφαση αναφέρεται ότι ο οδηγός της αμαξοστοιχίας δέχεται ότι οδηγούσε με αυξημένη ταχύτητα, την οποία όμως δεν μείωσε προ της αφύλακτης διάβασης.

Σχόλια