spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΕνώπιον της αμερικανικής Επιτροπής Ανταγωνισμού ο Πρόεδρος της Google

Ενώπιον της αμερικανικής Επιτροπής Ανταγωνισμού ο Πρόεδρος της Google

spot_img

 Αφορμή υπήρξαν καταγγελίες ότι η Google εμφανίζει στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης ιστοσελίδες με εμπορικά προϊόντα και υπηρεσίες που της ανήκουν, μη σεβόμενη έτσι τις αρχές του ανταγωνισμού. Οι εμπορικές πρακτικές της Google αποτελούν τελευταία αντικείμενο διερεύνησης και σε ευρωπαϊκές χώρες.

Αρχικά, η Επιτροπή εστίασε στην σύγκρουση συμφερόντων, διερωτώμενη κατά πόσον είναι εφικτό η ίδια εταιρεία να είναι ταυτόχρονα μια αμερόληπτη μηχανή αναζήτησης και ιδιοκτήτρια πολυάριθμων υπηρεσιών στο διαδίκτυο. Όπως κάθε ορθολογική εμπορική εταιρεία, αργά ή γρήγορα θα επηρεαστεί από τον παράγοντα του κέρδους, σημείωσε μέλος της Επιτροπής.

Ο Πρόεδρος Schmidt διατύπωσε αμφιβολίες για το κατά πόσο η Google είναι μια εταιρεία με τυπική κερδοσκοπική διαγωγή εντός της αγοράς, και διαχώρισε εμμέσως τη θέση του από την Microsoft –που επίσης κλήθηκε ενώπιον της Επιτροπής-, δηλώνοντας ότι η Google διδάσκεται από τα σφάλματα των προκατόχων της. Επεσήμανε ακόμη την ιδιαιτερότητα της διαδικτυακής αγοράς, όπου υπάρχουν ισχυρές ανταγωνιστικές επιχειρήσεις από το Amazon έως το Facebook, και δεν συντρέχει περίπτωση δημιουργίας μονοπωλίου σε μηχανές αναζήτησης, όταν ανά πάση στιγμή μπορεί να προκύψει μία καινούργια.

Η κατάθεση των εκπροσώπων των άλλων εταιρειών κατέρριψε εν πολλοίς την εξιδανικευμένη περιγραφή που παρουσίασε ο Scmidt για την μηχανή αναζήτησης. Οι τρεις ιστοσελίδες σύγκρισης διαδικτυακών αγορών Nextag, Pricefixer, Shopper ισχυρίστηκαν ότι η επιχειρηματική επέκταση της Google την έφερε σταδιακά στο σημείο να μην μπορεί να συμβιβάσει τα κερδοσκοπικά της συμφέροντα με την αρχική της στάση υπέρ του ανοιχτού λογισμικού. Συνεπώς η εταιρεία χρησιμοποίησε την αυξανόμενη ισχύ της για λόγους μάρκετινγκ, ευνοώντας τις δικές της υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστικών εταιρειών στην ιεράρχηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης για εμπορικά προϊόντα.

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η ισχύς που έχει αποκτήσει η Google και να διερευνηθεί το κατά πόσον η θέση της είναι μονοπωλιακή, η Επιτροπή απηύθυνε ερώτηση στους εκπροσώπους των τριών ιστοσελίδων αν θα αποτολμούσαν την έναρξη επιχείρησης στο διαδίκτυο με τις σημερινές συνθήκες, όπου επικρατεί σε μεγάλο βαθμό η Google. Η απάντηση που έλαβε ήταν κατηγορηματικά αρνητική.

Το πόρισμα της Επιτροπής αναμένεται.

spot_img

Lawjobs