spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΝέες διαμάχες Apple-Microsoft για πατέντα τεχνολογίας βιντεοπαιχνιδιών

Νέες διαμάχες Apple-Microsoft για πατέντα τεχνολογίας βιντεοπαιχνιδιών

spot_img
spot_img
spot_img

Πέρα από τις διεκδικήσεις των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης από ευρεσιτεχνίες για κινητά τηλέφωνα και tablet PCs, οι δύο αμερικανικές εταιρείες διεκδικούν και την πατέντα τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ευρέως σε βιντεοπαιχνίδια, τα οποία στηρίζονται σε φυσικές κινήσεις του ανθρώπινου σώματος και όχι σε τηλεχειριστήριο.

Ο τομέας των βιντεοπαιχνιδιών χωρίς τηλεχειριστήριο στηρίζεται σε μία τεχνολογία που ακόμη εξερευνάται. Κατά συνέπεια, οι μεγάλες εταιρείες του χώρου δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ποια θα κατοχυρώσει πρώτη τα σχετικά πνευματικά δικαιώματα.«Βασικά είναι εντυπωσιακό που τόσες εταιρείες ενδιαφέρονται να κατοχυρώσουν νομικά την παρουσία τους στο συγκεκριμένο τεχνολογικό χώρο. Ακόμη και μικρότερες εταιρείες, όπως η Qualcomm ή η Extreme Reality 3D, βιάζονται πλέον να αιτηθούν απονομής ευρεσιτεχνίας σε παρεμφερείς εφαρμογές δικής τους ανάπτυξης», επεσήμανε ο Nick Green, ειδικός αναλυτής τεχνολογικών τάσεων.

Οι αιτήσεις κατατέθηκαν στο Γραφείο Εμπορικών Σημάτων και Ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ (US Patent and Trademark Office). Στις αιτήσεις περιγράφονται αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εξατομικεύουν και καθιστούν πρωτότυπη την τεχνολογία που επιχειρεί να πατεντάρει η κάθε εταιρεία. Για παράδειγμα, η Apple ισχυρίζεται ότι είναι η μόνη που ανέπτυξε τεχνολογία μεταφοράς υλικού από το iPhone στις άλλες συσκευές της χωρίς επαφή των χεριών με τις οθόνες, με απλές χειρονομίες από κάποια λογική απόσταση. Αν δηλαδή κάποιος βρίσκει ένα καλό τηλεοπτικό πρόγραμμα μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό του τηλέφωνο και θέλει να τη δει, θα μπορεί πλέον απλώς να την τραβήξει με το χέρι του και να την «πετάξει» στην οθόνη της τηλεόρασης.Η δυνατότητα επενέργειας στις οθόνες των βιντεοπαιχνιδιών χωρίς τηλεχειριστήριο έχει αξιοποιηθεί όμως και από τη Microsoft, που τη χρησιμοποιεί στο σύστημα Kinect για τις συσκευές Χbox. Το σύστημα αυτό εξαίρεται για την ακρίβεια και κομψότητα στους χειρισμούς, ώστε ακόμη και πανεπιστημιακά τμήματα το αξιοποιούν για τις διάφορες εργασίες τους.

Με την αίτηση που κατέθεσε, η εταιρεία επιχειρεί να κατοχυρώσει την ευρεσιτεχνία γύρω από αυτή την τεχνολογία και γύρω από πιθανές εφαρμογές της στην βιομηχανία, όπως η σχεδίαση τρισδιάστατων αντικειμένων σε οθόνη.«Στο μέλλον δεν θα χρειάζεται κάποιος ποντίκι για να χειριστεί την οθόνη, θα μπορεί απλώς κουνώντας τα δάχτυλα να σχεδιάσει, να περιστρέψει και να χειριστεί τρισδιάστατα αντικείμενα. Αυτό πρακτικά επιδέχεται βιομηχανικής εφαρμογής, αν και ακόμη είναι αρκετά ακριβή προοπτική», τόνισε ο Green.

Η αίτηση της Apple

spot_img

Lawjobs