spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΟ βρετανός “Συνήγορος του Πολίτη” κατά των πρόσθετων χρεώσεων των εταιρειών κινητής...

Ο βρετανός “Συνήγορος του Πολίτη” κατά των πρόσθετων χρεώσεων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας

spot_img
spot_img
spot_img

Σύσταση απεύθυνε ο Βρετανός «Συνήγορος του Πολίτη» στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίες να ειδοποιούν τους καταναλωτές, για τις χρεώσεις των υπηρεσιών σύνδεσης στο ίντερνετ.«Οι περισσότεροι πλέον χρησιμοποιούν smartphones και κατεβάζουν μέσω αυτών βίντεο, εφαρμογές, προγράμματα και αρχεία μέσω του ίντερνετ, ή συνδέονται σε κοινωνικά δίκτυα, στέλνουν e-mails κλπ. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εκμεταλλεύονται αυτό το γεγονός και συχνά ενσωματώνουν με μικρά γράμματα όρο στη σύμβαση, που προβλέπει ότι επιτρέπεται το δωρεάν κατέβασμα δεδομένων μέχρις ενός σημείου.

Εξαιτίας της άγνοιας, οι καταναλωτές ξεπερνούν αυτό το όριο και στη συνέχεια αντιμετωπίζουν ακόμη και κατά 100 τοις εκατό “φουσκωμένους” λογαριασμούς», δήλωσε ο εκπρόσωπος του “Συνηγόρου”, Lewis Shand Smith.Οι εταιρείες μάλιστα διακόπτουν τη σύνδεση του καταναλωτή στο διαδίκτυο, έως ότου πληρώσει το λογαριασμό για τις επιπλέον χρεώσεις.Ανάμεσα στα αρχεία μεγάλου όγκου που κατεβάζουν οι χρήστες είναι μουσική, τραγούδια, βίντεο και μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με επισυναπτόμενα αρχεία. Το πρόβλημα –που κατήγγειλε και ο “Συνήγορος” – δεν είναι οι πρόσθετες χρεώσεις καθ’ εαυτές –που είναι καθόλα νόμιμες – αλλά ότι οι εταιρείες δεν φροντίζουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές γι’ αυτή την πολιτική πριν τη σύναψη της σύμβασης. «Οι εταιρείες πρέπει να κάνουν κατ’ αρχήν τρία πράγματα.

Πρώτον, να διευκρινίζουν στις διαφημίσεις ότι η απεριόριστη σύνδεση πρακτικά σημαίνει μέχρι ένα πολύ μεγαλύτερο όριο, πέρα από το οποίο υπάρχει χρέωση. Δεύτερον, να ειδοποιούν τους καταναλωτές, όταν πλησιάζουν να ξεπεράσουν το όριο. Τρίτον, να δίνουν πληροφορίες για τον όγκο των δεδομένων που κατεβαίνει κάθε φορά, ώστε να μπορεί να το ελέγχει και ο χρήστης», πρότεινε ο Smith.Οι βρετανικές εταιρείες τηλεφωνίας σε κοινή ανακοίνωσή τους υπογράμμισαν ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά συμβόλαια, από τα οποία ο καταναλωτής επιλέγει ελεύθερα αυτό που του ταιριάζει, και ότι υπάρχουν ήδη αρκετές μέθοδοι ελέγχου του όγκου των δεδομένων που κατεβαίνουν κάθε φορά.

spot_img

Lawjobs