spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΠροσφυγή Κομισιόν κατά Γερμανίας για παράλειψη ενσωμάτωσης Οδηγίας για τις τηλεπικοινωνίες

Προσφυγή Κομισιόν κατά Γερμανίας για παράλειψη ενσωμάτωσης Οδηγίας για τις τηλεπικοινωνίες

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Η Οδηγία αφορά την υποχρέωση των εταιρειών τηλεπικοινωνιών να διατηρούν πληροφορίες που αφορούν την ροή των επικοινωνιών, σε περίπτωση που τις χρειαστούν οι αστυνομικές ή δικαστικές αρχές. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, η Γερμανία είχε προωθήσει αρχικά ένα νόμο κατ’ εφαρμογή της Οδηγίας, ο οποίος όμως έχει ακυρωθεί εν μέρει από το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο το 2010 ως ασύμβατος με το γερμανικό Σύνταγμα.

Ο νόμος προέβλεπε ότι οι πάροχοι υποχρεώνονταν να αποθηκεύουν για χρονικό διάστημα έξι μηνών εξωτερικές πληροφορίες για τις τηλεφωνικές κλήσεις των καταναλωτών και την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Το Συνταγματικό Δικαστήριο τότε είχε θεωρήσει ότι με τον τρόπο αυτό παραβιαζόταν η εύλογη προσδοκία των πολιτών στην ιδιωτικότητα και ότι δεν υπήρχαν επαρκείς εγγυήσεις ως προς την αποθήκευση των δεδομένων αυτών. Η παραπομπή της Γερμανίας στο ΔΕΕ από την Κομισιόν έγινε με αφορμή την παράλειψη της Γερμανίας να προωθήσει νέο νόμο προς εφαρμογή της Οδηγίας μετά το 2010 και την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου.

Η Κομισιόν ισχυρίζεται ότι το δικαστήριο ούτως ή άλλως ακύρωσε τμήμα του νόμου, συνεπώς θα ήταν εφικτό να προταθεί νέα νομοθεσία η οποία να λαμβάνει υπόψη τους προβληματισμούς του δικαστηρίου περί συνταγματικότητας και ταυτόχρονα να ενσωματώνει την Οδηγία. Με την προσφυγή της η Κομισιόν ζητά να επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 315.036 ευρώ στη χώρα για κάθε μέρα μέχρι την άρση της παράλειψης. Η Οδηγία “Data Retention Directive” έχει υιοθετηθεί από το 2006 και ως καταληκτική ημερομηνία για την ενσωμάτωσή της είχε οριστεί η 15η Σεπτεμβρίου 2007.

Βάσει της Οδηγίας όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και υπηρεσιών σύνδεσης στο διαδίκτυο υποχρεούνται να αποθηκεύουν πληροφορίες για τα εξωτερικά στοιχεία των επικοινωνιών των καταναλωτών μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω διαδικτύου, π.χ. τον αποστολέα, την ώρα της αποστολής του μηνύματος, τον παραλήπτη, τις τοποθεσίες αυτών κλπ.

spot_img

Lawjobs