Το φαινόμενο phishing, το ηλεκτρονικό δηλαδή «ψάρεμα», όπου απατεώνες παραπλανούν τους χρήστες του διαδικτύου και παριστάνοντας τους εκπροσώπους τραπεζών ή άλλων πιστωτικών ιδρυμάτων μέσω ψεύτικων ιστοσελίδων τους πείθουν να αποκαλύψουν προσωπικά τους στοιχεία, όπως κωδικούς πιστωτικών καρτών, παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Για την καταπολέμησή του ένωσαν τις δυνάμεις τους υπηρεσίες της αμερικανικής κυβέρνησης, όπως οι μυστικές της υπηρεσίες, το FBI και η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) με ιδιωτικές εταιρίες, όπως η Microsoft, η AOL και η Lycos.
Όπως υποστηρίζουν, η άμεση αντίδραση μόλις κάποιος αντιληφθεί ένα ύποπτο email ή web site είναι σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση του phishing. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο αναφέρθηκαν στην Αμερική 1.200 παραπλανητικές ιστοσελίδες (phishing web sites), οι οποίες είχαν μέσο χρόνο λειτουργία 6,4 μέρες.
Πάντως, η καλύτερη προστασία, όπως αναφέρουν οι εταιρίες που μετέχουν στην προσπάθεια αυτή, είναι η επιφυλακή του χρήστη, ο οποίος πρέπει να προσέχει ιδιαίτερα τα ηλεκτρονικά μηνύματα που του ζητούν προσωπικά στοιχεία.