spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΥποχώρηση της Google έναντι των εκδοτών αναφορικά με τις δωρεάν ειδήσεις

Υποχώρηση της Google έναντι των εκδοτών αναφορικά με τις δωρεάν ειδήσεις

spot_img
spot_img
spot_img

Η απειλή μιας ενδεχόμενης συμφωνίας του μεγιστάνα των media, Ρούπερτ Μέρντοχ με τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft όσον αφορά στη διάθεση ειδησεογραφικού περιεχομένου, φαίνεται πως έπιασε τόπο. Χθες η Google ανακοίνωσε ότι υποχωρεί στο ζήτημα των δωρεάν ειδήσεων που έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν οι χρήστες του Διαδικτύου μέσω της ελεύθερης υπηρεσίας της και καθιερώνει ένα όριο στις ειδήσεις που θα μπορούν να «κλικάρουν».
Όπως μετέδωσαν το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, ο διαδικτυακός γίγαντας λανσάρει το πρόγραμμα «First Click Free» («Δωρεάν το πρώτο κλικ»), στο πλαίσιο του οποίου οι online επισκέπτες της υπηρεσίας Ειδήσεων της Google θα κατευθύνονται σε συνδρομητικές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, αν κάνουν «κλικ» για να διαβάσουν περισσότερες από πέντε ειδήσεις την ημέρα.
Μέχρι πρότινος, το Google και η υπηρεσία του, Google News οδηγούσαν τους χρήστες στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα από την οποία προερχόταν η είδηση, αλλά κανονικά τους απαγόρευαν να έχουν περαιτέρω δωρεάν πρόσβαση. Ωστόσο, στην πράξη πολλοί χρήστες επέστρεφαν στο Google και στη συνέχεια μέσω αυτού επισκέπτονταν μία-μία τις ειδήσεις που τους ενδιέφεραν, παρακάμπτοντας την απαγόρευση.
Η χθεσινή υποχώρηση ήρθε μετά τις διαμαρτυρίες πολλών μιντιακών επιχειρήσεων –με πρώτες αυτές της News Corporation του κ. Μέρντοχ– ότι η Google καρπώνεται πρόσθετα διαφημιστικά οφέλη από τη δωρεάν διάθεση του δικού τους ειδησεογραφικού υλικού. Ο κ. Μέρντοχ διατύπωσε εκ νέου πρόσφατα τις γνωστές θέσεις του κατά υπηρεσιών συνάθροισης περιεχομένου (aggregators) όπως το Google News, λέγοντας ότι «τρώνε από τα έτοιμα» και εκμεταλλεύονται «τις σκληρές προσπάθειες και τις επενδύσεις άλλων», και υπέρ της συνδρομητικής λειτουργίας των ειδησεογραφικών δικτυακών τόπων. «Οι εφημερίδες πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο να πείσουν τους καταναλωτές ότι η υψηλής ποιότητας και αξιόπιστη ειδησεογραφία δεν προσφέρεται δωρεάν. Στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα χρεώνουμε τους καταναλωτές για τις ειδήσεις που παρέχουμε στους ειδησεογραφικούς διαδικτυακούς τόπους μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

spot_img

Lawjobs