Δέκα χρόνια μετά το τραγικό συμβάν, οι κατηγορούμενοι θα κληθούν να λογοδοτήσουν για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της Ισπανίας. Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο βυθίστηκε τον Νοέμβριο του 2002 αφού έπλεε ακυβέρνητο στον Ατλαντικό για έξι ημέρες, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν 60.000 τόνοι πετρελαίου μολύνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα ακτών.
Συγκεκριμένα, οι κατηγορούμενοι είναι ο Απόστολος Μαγκούρας, καπετάνιος του πλοίου, ο πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος και ο διευθυντής του ισπανικού εμπορικού ναυτικού José Luis López-Sors. Υπάρχει και ένας Φιλιππινέζος αξιωματικός, ο οποίος κατηγορείται για το ναυάγιο αλλά μέχρι στιγμής διαφεύγει τη σύλληψη.
Οι ισπανικές εισαγγελικές αρχές έχουν προτείνει 12ετή ποινή φυλάκισης για τον Α. Μαγκούρα. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με επίσημα έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο η προκληθείσα ζημία ανέρχεται σε 3.9 δις. ευρώ ενώ η ισπανική κυβέρνηση έχει καταθέσει αίτημα αποζημίωσης ύψους 2 δις. ευρώ. Ενδεικτικό του ξεχωριστού ενδιαφέροντος της συγκεκριμένης δίκης είναι το γεγονός ότι οι δικαστές θα κληθούν να μελετήσουν έγγραφα περίπου 280.000 σελίδων και να ακούσουν τις καταθέσεις 130 μαρτύρων προτού εκφράσουν την τελική τους κρίση ενώ η συνολική διάρκεια της διαδικασίας αναμένεται να ξεπεράσει το ένα έτος.