Αυτό αποφάνθηκε το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ’ αριθ. 2451/2012 απόφασή του και παρέπεμψε για οριστική κρίση το όλο ζήτημα στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, αν και μετά το 1980 το επάγγελμα του φορτοεκφορτωτή ξηράς έπαυσε ουσιαστικά να είναι κλειστό, ωστόσο και πάλι εξακολουθεί να έχει προνομιακή μεταχείριση με αποτέλεσμα το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο να αντίκειται σε πλειάδα συνταγματικών διατάξεων.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική δικαστική απόφαση, δεν είναι δυνατόν να εξακολουθεί να ισχύει σήμερα η προνομιακή μεταχείριση των φορτοεκφορτωτών, ούτε και το νομοθετικό πλαίσιο του 1949 δεδομένων δε των αλλαγών που έχουν επέλθει στις εργασιακές συνθήκες του επαγγέλματος τους.