spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΑπαγόρευση ημιαυτόματων όπλων Ι Τα κράτη μέλη που επιθυμούν να διατηρήσουν σε...

Απαγόρευση ημιαυτόματων όπλων Ι Τα κράτη μέλη που επιθυμούν να διατηρήσουν σε ισχύ παλαιότερες άδειες για τα όπλα αυτά μπορούν να εισαγάγουν σχετική πρόβλεψη

Και για τα όπλα που έχουν μετατραπεί σε όπλα εκτόξευσης αβολίδωτων φυσιγγίων

spot_img
spot_img

Κατά το Δικαστήριο, τίποτε δεν εμποδίζει τα κράτη μέλη να προβλέψουν ότι οι κάτοχοι ημιαυτόματων πυροβόλων όπλων τα οποία έχουν μετατραπεί σε όπλα εκτόξευσης αβολίδωτων φυσιγγίων μπορούν να υπαχθούν, μετά την απαγόρευσή τους, σε μεταβατικό καθεστώς, εφόσον παρόμοιο καθεστώς θεσπίζεται για τους κατόχους ημιαυτόματων πυροβόλων όπλων τα οποία εκτοξεύουν πραγματικές βολίδες. Ο σκοπός της προστασίας της δημόσιας ασφάλειας των πολιτών της Ένωσης δεν διακυβεύεται εκ του ότι οι κάτοχοι των όπλων που έχουν υποστεί τέτοια μετατροπή μπορούν και αυτοί να διατηρήσουν τις ήδη χορηγηθείσες άδειες.

Η υπό κρίση υπόθεση ανέκυψε στο πλαίσιο διαφοράς μεταξύ, αφενός, της ένωσης Défense Active des Amateurs d’Armes ASBL (DAAA) και δύο Βέλγων πολιτών και, αφετέρου, του Conseil des ministres (Υπουργικού Συμβουλίου, Βέλγιο), σχετικά με την τροποποίηση του νόμου περί όπλων ο οποίος τέθηκε σε ισχύ το 2019 1. Δυνάμει του νόμου αυτού απαγορεύτηκαν ορισμένα είδη ημιαυτόματων όπλων που είχαν μετατραπεί σε όπλα εκτόξευσης αβολίδωτων φυσιγγίων και τα οποία πωλούνταν ελεύθερα στο Βέλγιο έως τις αρχές Ιουνίου 2019. Έκτοτε, οι κάτοχοι τέτοιων όπλων δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να συνεχίσουν να τα κατέχουν, διότι τα όπλα αυτά είναι πλέον απαγορευμένα. Αντιθέτως, οι ιδιοκτήτες γνήσιων ημιαυτόματων πυροβόλων όπλων (που δεν έχουν υποστεί μετατροπή και, επομένως, είναι σε θέση να εκτοξεύουν πραγματικές βολίδες) τα οποία είχαν νομίμως αποκτηθεί και καταχωρισθεί πριν από τις 13 Ιουνίου 2017 μπορούν να συνεχίσουν να τα κατέχουν, επωφελούμενοι από το μεταβατικό καθεστώς που προβλέπεται για τα όπλα αυτά.

Κατά την DAAA, η κατάσταση αυτή συνεπάγεται διαφορετική μεταχείριση μεταξύ των προσώπων που κατέχουν όπλο μίας από τις δύο αυτές κατηγορίες, η δε οδηγία της Ένωσης, στη μεταφορά της οποίας σκοπούσε η βελγική μεταρρύθμιση 2, προσβάλλει το δικαίωμα ιδιοκτησίας και παραβιάζει τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της απαγόρευσης των διακρίσεων και της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης. Επιληφθέν της υποθέσεως, το Cour constitutionnelle (Συνταγματικό Δικαστήριο, Βέλγιο) ζητεί από το Δικαστήριο να διευκρινίσει εάν η σχετική διάταξη της οδηγίας είναι ανίσχυρη, καθόσον δεν επιτρέπει στα κράτη μέλη να προβλέψουν μεταβατικό καθεστώς υπέρ των προσώπων που είχαν νομίμως αποκτήσει και καταχωρίσει πριν από τις 13 Ιουνίου 2017 ημιαυτόματο πυροβόλο όπλο το οποίο υπέστη μετατροπή προκειμένου να χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο για την εκτόξευση αβολίδωτων φυσιγγίων.

Το τμήμα μείζονος συνθέσεως του Δικαστηρίου επιβεβαιώνει το κύρος της επίμαχης διάταξης της οδηγίας, κρίνοντας ότι δεν προσβάλλει το δικαίωμα ιδιοκτησίας ούτε παραβιάζει τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της απαγόρευσης των διακρίσεων και της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης.

Πράγματι, αντιθέτως προς την παραδοχή στην οποία στηρίχθηκε η DAAA, η επίμαχη διάταξη επιτρέπει στην πραγματικότητα στα κράτη μέλη να διατηρήσουν σε ισχύ παλαιότερες άδειες για όλα τα ημιαυτόματα πυροβόλα όπλα, συμπεριλαμβανο- μένων εκείνων που έχουν υποστεί μετατροπή προκειμένου να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την εκτόξευση αβολίδωτων φυσιγγίων. Εναπόκειται στο Cour constitutionnelle (Συνταγματικό Δικαστήριο, Βέλγιο), το οποίο έχει επιληφθεί της υποθέσεως, να αντλήσει τις συνέπειες από τη διαπίστωση αυτή όσον αφορά την εξέταση του κύρους της εξαίρεσης των συγκεκριμένων όπλων από το μεταβατικό καθεστώς που έχει θεσπίσει ο Βέλγος νομοθέτης.

 

spot_img

Lawjobs