Ανησυχία από την προοπτική αλλαγής του ευρωπαϊκού πλαισίου διαφήμισης

0

Προβληματισμό έχει δημιουργήσει στην αγορά των ΜΜΕ το ενδεχόμενο να γίνουν ακόμη πιο αυστηροί οι όροι για την προβολή των οινοπνευματωδών και μη ποτών καθώς και των τροφίμων.

Η νέα έκδοση της Οδηγίας «Τηλεόραση Χωρίς Σύνορα», έχει θέσει ήδη αρκετούς περιορισμούς σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση των οινοπνευματωδών ποτών, ενώ αντίθετα για τα τρόφιμα και μη οινοπνευματώδη ποτά οι όροι είναι πιο ήπιοι.

Ωστόσο ο τρόπος διαφήμισης, τόσο των τροφίμων όσο και των μη οινοπνευματωδών ποτών, έχει τεθεί στο επίκεντρο μιας διεθνούς συζήτησης, στο πλαίσιο της οποίας έχει εκφραστεί έντονος προβληματισμός κυρίως από την παγκόσμια ιατρική κοινότητα, για την σκοπιμότητα των διαφημιστικών σποτ, τα οποία σύμφωνα με έρευνες φαίνεται ότι ωθούν τα παιδιά στην αλόγιστη κατανάλωση προϊόντων με επικίνδυνες συνέπειες για την υγεία τους.

Με βάση τα παραπάνω είναι ορατό πλέον το το ενδεχόμενο σε μερικά χρόνια να τεθούν και σε αυτό τον τομέα περιορισμοί, πράγμα το οποίο βεβαίως έχουν ήδη κάνει ορισμένες χώρες μέλη σε εθνικό επίπεδο.

Πολλοί ωστόσο υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να βρεθεί η «χρυσή τομή» στο θέμα της προβολής αυτών των κατηγοριών προϊόντων, καθώς διαφορετικά τα ΜΜΕ -και πρώτα από όλα η τηλεόραση- θα δεχθούν ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στα έσοδά τους.

Σχόλια