ΕΕ: Απαραίτητη η αναθεώρηση της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

0

“Οι κανόνες που διέπουν την προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι παρωχημένοι”, δήλωσε η αρμόδια Επίτροπος της Ένωσης Βίβιαν Ρέντιγκ, που επεσήμανε ότι είναι απαραίτητη η ριζική αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας. Η Επίτροπος, σε ομιλία της ενώπιον του Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου τόνισε ότι : “Οι χρήστες του Ίντερνετ θα πρέπει να έχουν αποτελεσματικό έλεγχο των στοιχείων που βάζουν στο Διαδίκτυο αλλά και να μπορούν να διορθώνουν, να αποσύρουν ή να σβήνουν ότι θέλουν” και πρόσθεσε ότι “οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να δίνουν οι ίδιοι τη συγκατάθεση τους για τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων”.
Την ίδια ώρα, πάντως, η κ. Ρέντιγκ έκανε λόγο και για αυτορύθμιση της σχετικής αγοράς, επισημαίνοντας ότι “Όποιος ασχολείται με το Διαδίκτυο ξέρει ότι η εμπιστοσύνη των χρηστών είναι θέμα ύψιστης σημασίας. Αυτό είναι και ο λόγος που η αυτορύθμιση θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά και συμπληρωματικά προς τους υπάρχοντες κανόνες”.
Σκοπός της αναθεώρησης του νομοθετικού πλαισίου είναι η ενίσχυση των θεμελιωδών δικαιωμάτων που περιλαμβάνουν τη προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των Ευρωπαίων πολιτών, όπως ορίζονται από τη Συνθήκη της Ε.Ε. “Το καλοκαίρι σκοπεύω να ξεκινήσω τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης σε διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η υψηλού επιπέδου προστασία των καταναλωτών”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε ότι η δημιουργία ενός κοινού νομικού πλαισίου μεταξύ των 27 χωρών θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις στους “κατασκευαστές και τους χρήστες των νέων τεχνολογιών”.
Η Επίτροπος αναφέρθηκε και στην πρακτική της διαδικτυακής συμπεριφορικής διαφήμισης, σημειώνοντας ότι “οι πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών τη χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν προφίλ των χρηστών με βάση τις δραστηριότητες τους ώστε να προβάλλονται όσο το δυνατόν πιο σχετικές διαφημίσεις. Ωστόσο, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι οι αρχές προστασίας δεδομένων αναφέρουν ότι τα emails και η διαδικτυακή δραστηριότητα των πολιτών μπορεί να χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς μόνο όταν τα άτομα έχουν πλήρη γνώση αυτής της πρακτικής και δίνουν τη συγκατάθεση τους. Συνεπώς, χρειαζόμαστε κανονισμούς που να καθιστούν ξεκάθαρες αυτές τις υποχρεώσεις”.

Σχόλια