Κομισιόν: «Εξαντλείται η υπομονή μας με τον ΙΜΟ»

0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε θέμα αξιοπιστίας όσον αφορά την ικανότητα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση που προέρχεται από τα πλοία.
«Ο χρόνος κυλάει και η υπομονή μας εξαντλείται», δήλωσε αξιωματούχος της γενικής διεύθυνσης για το Περιβάλλον, Μόγκενς Πέτερ Καρλ σε συνέδριο που διεξήχθη στις Βρυξέλλες.
Ο κοινοτικός αξιωματούχος αναφέρθηκε στη δέσμευση του διεθνούς οργανισμού να περιορίσει την εκπομπή «κλασικών ρυπογόνων ουσιών»,όπως οξείδια του αζώτου και διοξείδια του θείου.
«Εάν ο IMO δεν κινηθεί με επιτυχία τους επόμενους μήνες, η πίεση προς την Κομισιόν για να καταθέσει προτάσεις για την ανάληψη μονομερούς δράσης θα είναι τόσο μεγάλη, ώστε έχουμε αρχίσει από τώρα να ετοιμάζουμε αυτές τις προτάσεις», προειδοποίησε ο Καρλ.
Όσον αφορά τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία, ο κοινοτικός αξιωματούχος υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει ένδειξη ότι ελήφθησαν δεσμευτικά μέτρα δέκα χρόνια αφότου ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών έδωσε τη σχετική εντολή στον ΙΜΟ.
«Εάν ο ΙΜΟ δεν καταλήξει σε δεσμευτική συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών ρυπογόνων αερίων μέχρι το 2009, η γενική διεύθυνση για το Περιβάλλον θα πείσει την Κομισιόν να λάβει μέτρα. Το πιο προφανές μέτρο θα ήταν να συμπεριληφθεί η εμπορική ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών αερίων της ΕΕ», κατέληξε ο Μόγκενς Πέτερ Καρλ.
Το σύστημα εμπορίας εκπομπών αερίων της ΕΕ (EU ETS), ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2005 κι αποτελεί το πιο αποτελεσματικό εργαλείο της Ευρώπης, από άποψη κόστους για την καταπολέμηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Με βάση αυτό το πρόγραμμα, τα κράτη μέλη ορίζουν ένα ανώτατο όριο εκπομπών στις βιομηχανίες που ρυπαίνουν, με βάση τις ανάγκες τους και τους στόχους που θέτει το Πρωτόκολλο του Κιότο.

Σχόλια