spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΤο Γενικό Δικαστήριο επιβεβαιώνει ότι το μπλε και κίτρινο οβάλ της Chiquita...

Το Γενικό Δικαστήριο επιβεβαιώνει ότι το μπλε και κίτρινο οβάλ της Chiquita Brands δεν μπορεί να τύχει προστασίας ως σήμα της ΕΕ για τα νωπά φρούτα

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Η Chiquita Brands (Φλόριντα, Ηνωμένες Πολιτείες) από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) την καταχώριση ως σήματος της ΕΕ για διάφορα τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων φρούτων, όσον αφορά τα ακόλουθα εικονιστικά στοιχεία σημείο:

Τον Μάιο του 2020, η Compagnie financière de participation (Μασσαλία, Γαλλία) υπέβαλε αίτηση στο EUIPO για να δηλώσει ότι σήμα ήταν άκυρο. Κατά την άποψή της, το σήμα αυτό στερείτο διακριτικού χαρακτήρα. Το σήμα κηρύχθηκε άκυρο τον Μάιο του 2023, αλλά μόνο για τα νωπά φρούτα, συμπεριλαμβανομένων των μπανανών. EUIPO έκρινε ότι το σήμα δεν είχε διακριτικό χαρακτήρα για τα εν λόγω προϊόντα και ότι η Chiquita Brands δεν είχε αποδείξει ότι είχε αποκτήσει διακριτικό χαρακτήρα μέσω της χρήσης του, γεγονός που θα απέτρεπε την ακύρωσή του.

Η Chiquita Brands προσβάλλει την απόφαση του EUIPO ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με την απόφασή του, το Γενικό Δικαστήριο απορρίπτει την προσφυγή και επιβεβαιώνει έτσι την ακυρότητα του σήματος όσον αφορά τα νωπά φρούτα.

Το Γενικό Δικαστήριο θεωρεί ότι ούτε το σχήμα ούτε το μπλε και κίτρινο χρώμα του σήματος προσδίδουν διακριτικό χαρακτήρα στο σήμα. Το σχήμα του σήματος αντιστοιχεί σε ένα απλό γεωμετρικό σχήμα (παραλλαγή του ωοειδούς), χωρίς εύκολα και άμεσα απομνημονεύσιμα χαρακτηριστικά. Εξάλλου, οι οβάλ ετικέτες χρησιμοποιούνται συνήθως στον τομέα των μπανανών, δεδομένου ότι είναι εύκολο να κολληθούν σε καμπύλους καρπούς. Κατά συνέπεια, το σχήμα αυτό δεν θα είναι ικανό να προσελκύσει την προσοχή του κοινού ή να του επιτρέψει να αναγνωρίσει την εμπορική προέλευση των νωπών φρούτων που χαρακτηρίζονται από το σήμα.

Όσον αφορά τον χρωματικό σχεδιασμό, το Γενικό Δικαστήριο διαπιστώνει ότι πρόκειται για έναν συνδυασμό βασικών χρωμάτων που συνηθίζονται στον κλάδο των φρέσκων φρούτων και η χρήση του στο σήμα δεν το καθιστά ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ή εντυπωσιακό. Αυτά τα χρώματα δεν είναι επομένως ικανά να διακρίνουν τα προϊόντα αυτά.

Κατά το Γενικό Δικαστήριο, η Chiquita Brands δεν κατόρθωσε να αποδείξει ότι το σήμα της, όπως είναι καταχωρισμένο, είχε αποκτήσει, για το σύνολο της επικράτειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διακριτικό χαρακτήρα μέσω χρήσης που θα μπορούσε να να επιτρέπει την αναγνώριση της εμπορικής καταγωγής των εν λόγω προϊόντων. Πρώτον, το μεγαλύτερο μέρος των αποδεικτικών στοιχείων που προσκομίστηκαν αναφέρεται μόνο σε τέσσερα κράτη μέλη, και δεν αποδείχθηκε ότι η κατάσταση της αγοράς νωπών φρούτων στα εν λόγω κράτη μέλη χώρες θα ήταν η ίδια και στα άλλα κράτη μέλη. Δεύτερον, σε όλα σχεδόν τα αποδεικτικά στοιχεία, το σήμα εμφανίζεται με πρόσθετα εικονιστικά ή λεκτικά στοιχεία, ιδίως με τη λέξη «chiquita».

spot_img

Lawjobs