Αφαίρεση διαφημίσεων της Nike από το Twitter ζητά βρετανική Αρχή

0

«Φρένο» έβαλε η βρετανική Αρχή για την τήρηση της διαφημιστικής δεοντολογίας (ASA – Advertising Standards Agency) σε διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας αθλητικών ειδών Nike, την οποία προωθούσαν μέσω Twitter οι γνωστοί ποδοσφαιριστές Wayne Rooney και Jack Wilshere.

Είναι η πρώτη φορά που στο στόχαστρο της ASA τίθεται διαφημιστικό μήνυμα που προωθείται μέσω του κοινωνικού δικτύου Twitter. Τα μηνύματα που είχαν αναρτηθεί συνίσταντο σε δύο σειρές και ένα hashtag με το όνομα της διαφημιστικής καμπάνιας της Nike “Make it Count – Go Nike”.

H εταιρεία ισχυρίστηκε ότι δεν συνέτρεξε κίνδυνος παραπλάνησης του κοινού ακριβώς λόγω της ύπαρξης του hashtag στο κάτω μέρος της καμπάνιας. Η ASA κατ΄αρχάς τόνισε ότι το κείμενο των αναρτήσεων είχε γραφτεί σαφώς από ομάδα μάρκετινγκ της Nike και όχι από τους δύο ποδοσφαιριστές. Περαιτέρω, όμως, παρατήρησε ότι υπήρχε κίνδυνος παραπλάνησης των χρηστών του Twitter, διότι δεν ήταν άμεσα εξακριβώσιμη η ένταξη του μηνύματος στην διαφημιστική καμπάνια της Nike. «Θεωρήσαμε ότι η αναφορά στην Nike δεν ήταν εμφανής και άρα θα μπορούσε να την παραβλέψει κάποιος. Θεωρήσαμε ότι δεν υπήρχε καμία σαφής ένδειξη στα tweets για την φύση τους ως διαφημιστικών μηνυμάτων της Nike. Λόγω της έλλειψης μιας τέτοιας ένδειξης –που θα μπορούσε να είναι και το hashtag #ad – κρίναμε ότι τα tweets δεν ήταν άμεσα εξακριβώσιμα ως επικοινωνιακά μηνύματα της Nike και καταλήξαμε ότι υπήρξε παραβίαση του κώδικα προβολής διαφημίσεων. Οι διαφημίσεις αυτές δεν πρέπει πλέον να εμφανίζονται. Τονίσαμε στην Nike ότι πρέπει να καθιστά σαφές ότι πρόκειται για διαφημίσεις», σχολίασε εκπρόσωπος της ASA.

Σχόλια