Αντιδράσεις κατά της “στοχευμένης διαφήμισης” εντός και εκτός διαδικτύου

0

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις από πολίτες και ακτιβιστές για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την ώρα που διαφημιστικές εταιρίες φαίνεται να εκμεταλλεύονται όλες τις τεχνολογικές δυνατότητες που τους παρέχονται, με σκοπό την εξατομίκευση των διαφημιστικών μηνυμάτων.
Οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαφήμισης χρησιμοποιούν πλέον τη σύγχρονη τεχνολογία για να ενημερωθούν για την περιοχή που ζει κάθε άτομο, το κοινωνικό-οικονομικό του επίπεδο καθώς επίσης και τις συνήθειές του.
Η Google, η Yahoo και συνεργαζόμενες εταιρείες μπορούν πια να συλλέγουν πληροφορίες και να διαμορφώνουν τα προφίλ των χρηστών τους με στόχο τη δημιουργία των κατά το δυνατό πιο κατάλληλων διαφημιστικών μηνυμάτων για τον καθένα.
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ακόμη και εκτός διαδικτύου επιστρατεύονται ποικίλα μέσα για τη συλλογή των πληροφοριών, μέσα που, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, παραπέμπουν σε σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι με την προσήλωση στις εξατομικευμένες διαφημίσεις γίνεται καλύτερη χρήση των διαφημιστικών κονδυλίων. Την ίδια ώρα πάντως, μελέτη των Πανεπιστημίων της Καλιφόρνια και της Πενσυλβάνια, το 2009, δείχνει ότι η πλειοψηφία των αμερικανών αντιτίθενται σε αυτές τις μεθόδους διαφημιστικής στόχευσης. Η έκθεση επισημαίνει ότι το 66% των ερωτηθέντων δεν επιθυμεί να διαμορφώνουν οι διαφημιστικές εταιρίες μηνύματα “στα μέτρα τους”.
Ο διευθυντής του Κέντρου Δικαίου και Τεχνολογίας του Berkeley, τονίζει ότι η πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου γνωρίζει ότι οι συνήθειές τους παρακολουθούνται από εταιρίες όπως η Google ή το Amazon, αλλά εμφανίζονται ενοχλημένοι από την ιδέα ότι και τρίτα, άγνωστα μέρη στοχεύουν στην καταναλωτική τους δύναμη χωρίς προηγούμενη άδειά τους.
Μέλη οργανώσεων για την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων κατηγορούν τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο για ελλειπή προστασία της ιδιωτικότητας και κατάχρηση των πληροφοριών που κοινοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου.

Σχόλια