Δημοσίευση στατιστικών της Google για τα αιτήματα αφαίρεσης περιεχομένου

0

Στο πλαίσιο μεγαλύτερης διαφάνειας για τα κριτήρια που καθορίζουν την σειρά εμφάνισης και το είδος των εμφανιζόμενων αποτελεσμάτων αναζήτησης η διοίκηση της Google αποφάσισε και έδωσε στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία για τα αιτήματα που δέχτηκε και ικανοποίησε η εταιρεία, όσον αφορά την αφαίρεση συγκεκριμένων αποτελεσμάτων αναζήτησης από την οικεία λίστα.

Η εταιρεία είχε προβεί και στο παρελθόν σε παρόμοια κίνηση, μόνο που τότε είχε δημοσιεύσει στατιστικά στοιχεία για τα αιτήματα αφαίρεσης περιεχομένου που δέχεται από την κυβέρνηση και την διοίκηση. Τα νέα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν αφορούν αιτήματα που υποβλήθηκαν από δικαιούχους δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, είτε μεμονωμένες εταιρείες, είτε Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης. Το γράφημα που έδωσε στη δημοσιότητα η Google μέσω του επίσημου μπλογκ της καλύπτει την περίοδο από τον Ιούλιο του 2011 μέχρι και σήμερα. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία τον περασμένο μόλις μήνα η εταιρεία δέχτηκε πάνω από ένα εκατομμύριο αιτήματα αφαίρεσης περιεχομένου από τα αποτελέσματα αναζήτησης, τα οποία αφορούσαν περίπου 24.000 διαφορετικά domain names, ιστοσελίδες δηλαδή για τις οποίες υπήρχαν υπόνοιες ότι λειτουργούν ως μέσα για την προσβολή δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι τις περισσότερες από τις αιτήσεις αυτές υπέβαλε η Microsoft,η οποία συνολικά για τον μήνα Απρίλιο ζήτησε από την Google να αφαιρέσει περίπου 500.000 URLs από τα αποτελέσματα αναζήτησης. «Η καταπολέμηση της διαδικτυακής πειρατείας είναι πολύ σημαντική και δεν θέλουμε τα δικά μας αποτελέσματα αναζήτησης να κατευθύνουν το κοινό σε περιεχόμενο που αντίκειται στους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας.

Πάντα ανταποκρινόμασταν σε αιτήσεις αφαίρεσης υλικού για αυτό το λόγο, εφόσον βεβαίως πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος Digital Millenium Copyright Act (DCMA). Παράλληλα, όμως, επιθυμούμε τη διαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε τέτοια αιτήματα, έτσι ώστε οι χρήστες μας να κατανοούν τί περιεχόμενο αφαιρείται και γιατί», έγραφε η ανάρτηση στο μπλογκ της Google. Κατά μέσο όρο η εταιρεία δέχεται 200.000 αιτήσεις αφαίρεσης περιεχομένου ανά εβδομάδα, ενώ κατά προσέγγιση ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα αυτά είναι έντεκα ώρες. Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι ελέγχει τα URLs για τα οποία δέχεται αιτήσεις αφαίρεσης υλικού και απορρίπτει αιτήσεις, όταν το αίτημα είναι αβάσιμο ή καταχρηστικό.

Σχετικό link

Σχόλια