Την υποχρέωση να αναγράφουν στα ελαστικά αυτοκινήτων στοιχεία που σχετίζονται με την οικονομία καυσίμου, την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και τον θόρυβο που εκπέμπουν αυτά στο περιβάλλον αναλαμβάνουν από τον Νοέμβριο του 2012 οι βιομηχανίες του κλάδου για τα προϊόντα που διαθέτουν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Χθες η Επιτροπή Βιομηχανίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έδωσε τη συγκατάθεσή της στο σχέδιο οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το οποίο εισάγει την παραπάνω ρύθμιση. Το ίδιο αναμένεται να πράξει σήμερα και η Ολομέλεια των ευρωβουλευτών στο Στρασβούργο, ενώ είχε προηγηθεί διαπραγμάτευση και συμφωνία με το Συμβούλιο Υπουργών.
Με το νέο νομικό πλαίσιο που εισάγεται, τα ελαστικά θα πρέπει από 1ης Νοεμβρίου 2012 να φέρουν σήμανση από το Α έως το G, ανάλογη με αυτή που ισχύει στις λευκές ηλεκτρικές συσκευές αναφορικά με την ενεργειακή αποδοτικότητά τους. Παράλληλα με την ένδειξη για την οικονομία καυσίμου, θα πρέπει να σημειώνονται στοιχεία για τις επιδόσεις στη βροχή και τον θόρυβο κύλισης σε dB. Το ύψος του θορύβου κύλισης στο περιβάλλον θα επισημαίνεται με μία ανερχόμενη κλίμακα μαύρων «κυμάτων»: τα αθόρυβα ελαστικά (όσα θα παράγουν θόρυβο κάτω των 68 dB) θα φέρουν ένα μαύρο και δύο λευκά «κύματα» δίπλα από την ένδειξη των ντεσιμπέλ. Οι υποχρεώσεις αυτές ισχύουν για τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων, ελαφρών και βαρέων οχημάτων (ελαστικά C1, C2 και C3), ενώ εξαιρούνται τα αναγομωμένα ελαστικά, τα επαγγελματικά εκτός δρόμου ελαστικά και τα ελαστικά αγώνων.