Έκθεση κατονομάζει τη Google συνυπεύθυνη για την πειρατεία στο διαδίκτυο

0

Για αφερεγγυότητα και αναποτελεσματικότητα κατηγορεί την Google η Διεθνής Ομοσπονδία Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI – International Federation of Phonographic Industry) αναφορικά με τη στάση της απέναντι στην διακίνηση πειρατικών μουσικών αρχείων στο διαδίκτυο. Η IFPI –που εκπροσωπεί διεθνώς τις δισκογραφικές εταιρείες – δημοσίευσε την ετήσια μελέτη για την πορεία της μουσικής βιομηχανίας με τίτλο “Digital Music Report 2011”. Η έκθεση εστιάζει στο πρόβλημα της διακίνησης πειρατικών αρχείων στο ίντερνετ και ασκεί σφοδρή κριτική στη μηχανή αναζήτησης Google για υστερόβουλη αδράνεια στη λήψη μέτρων.

«Η εταιρεία είχε δεσμευτεί πριν ένα χρόνο να κάνει κάποιες κινήσεις και όμως τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής. Ίσως, γιατί επωφελείται οικονομικά από τις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές που διακινούν πειρατικό υλικό. Πρόκειται, ωστόσο, για τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο και άρα έχει ιδιαίτερη υποχρέωση να μεριμνά για την προστασία του copyright στη μουσική βιομηχανία. Πρέπει να γίνουν και άλλα βήματα, ώστε να σταματήσει η Google να λειτουργεί σαν όχημα της πειρατείας. Επίσης, οφείλει να διαχωρίσει τη θέση της από την κερδοσκοπία των παράνομων πειρατικών ιστοτόπων», έγραφε το οικείο απόσπασμα της έκθεσης.To Σεπτέμβριο του 2011 ο αντιπρόεδρος της εταιρείας είχε αναρτήσει σε μπλογκ μια σύνοψη των κινήσεων που οργανώνει η εταιρεία για την καταπολέμηση της πειρατείας στο διαδίκτυο, ενώ η Google εκπροσωπήθηκε από την -ειδικό σε θέματα copyright- Katherine Oyama στη διαβούλευση της αμερικανικής κυβέρνησης με τις επιχειρήσεις για το νομοσχέδιο κατά της πειρατείας (SOPA – Stop Online Piracy Act). Βέβαια, τότε η Google –όπως άλλωστε και οι εταιρείες Twitter και eBay – είχε αντιτεθεί στην πρόβλεψη του νομοσχεδίου να κλείνουν οι ιστοσελίδες που σχετίζονται με την πειρατεία ή να αποκλείεται η εμφάνισή τους.

Η εκπρόσωπος της Google, τότε, είχε επισημάνει ποια συγκεκριμένα μέτρα ήταν διατεθειμένη να λάβει η εταιρεία της στη μάχη κατά της πειρατείας: «Ο μόνος τρόπος να καταπολεμηθεί η πειρατεία στο διαδίκτυο μακροπρόθεσμα είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές περισσότερες νόμιμες λύσεις. Η Google συμβάλλει στα κέρδη των δισκογραφικών προωθώντας διαφημίσεις τους κάτω από τα μουσικά βίντεο που ανεβαίνουν στο YouTube. Επίσης, αφαιρούμε ότι παράνομο περιεχόμενο αναρτάται στο YouTube ή εμφανίζεται ως αποτέλεσμα αναζήτησης. Στο 75 τοις εκατό των περιπτώσεων η αφαίρεση του πειρατικού συνδέσμου έγινε μέσα σε έξι ώρες αφότου ειδοποιηθήκαμε σχετικά από τη δισκογραφική».

                                                                                             

Σχόλια