Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (Federal Trade Commission – FTC), με σχετική ανακοίνωσή της, ενημερώνει ότι οι αμερικανικές ελεγκτικές αρχές πραγματοποιούν έρευνες σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της πώλησης παιδικών εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, καθώς από δημοσιευθείσα έκθεση προκύπτει ότι το επίπεδο προστασίας των προσωπικών δεδομένων των ανήλικων χρηστών του διαδικτύου είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Οι μελετητές, οι οποίοι διεξήγαγαν την έρευνα επέλεξαν ως δείγμα 400 εφαρμογές σχεδιασμένες για παιδιά (200 από το Google Play και 200 από το Apple’s App Store), ελέγχοντας κατά πόσο οι εταιρείες αποκαλύπτουν ότι θα προχωρήσουν σε συλλογή και αξιοποίηση προσωπικών πληροφοριών.
Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, το 60% συγκέντρωνε προσωπικά δεδομένα και στοιχεία που αφορούν τη συσκευή του τηλεφώνου και τα προωθούσε σε διαφημιστικές εταιρείες και λοιπά τρίτα μέρη, χωρίς να έχει προηγουμένως ειδοποιήσει τον χρήστη.
Ειδικότερα, από τα συμπεράσματα της έκθεσης, προέκυψε ότι οι σχετικές ιστοσελίδες δεν παρείχαν επαρκή πληροφόρηση στους γονείς των παιδιών σχετικά με τις πληροφορίες που θα συγκέντρωναν στις βάσεις δεδομένων τους, ενώ ενδεικτικά, αναφέρεται ότι οι εταιρείες μπορεί να αποθήκευαν ακόμα και τη διεύθυνση του ανηλίκου ή τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Η FTC χαρακτηρίζει απογοητευτικό το ανωτέρω ποσοστό ενώ εκπρόσωποι της Google και της Apple δεν έχουν δεχθεί να κάνουν δηλώσεις.