spot_img
spot_img
ΑρχικήLaw NewsΔίκαιο & ΤεχνολογίαΓαλλία: Παρέμβαση από τις Βρυξέλλες για τα σχέδια φορολόγησης της Google

Γαλλία: Παρέμβαση από τις Βρυξέλλες για τα σχέδια φορολόγησης της Google

spot_img
spot_img
spot_img

Να διαμηνύσουν στις γαλλικές αρχές ότι προτού τυχόν υιοθετήσουν την πρόταση για φορολόγηση των διαφημιστικών εσόδων της Google προκειμένου να ενισχυθεί η μουσική βιομηχανία, θα πρέπει να έχουν λάβει το σχετικό «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επιχείρησαν την Παρασκευή οι Βρυξέλλες.
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τζόναθαν Τοντ δήλωσε ότι η Κομισιόν «θα πρέπει να εξετάσει το θέμα υπό το πρίσμα των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις», ώστε να διασφαλιστεί ότι, σε περίπτωση υλοποίησης του σχεδίου, τα χρήματα που θα συγκεντρώσει η κυβέρνηση και θα παραχωρήσει σε ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν θα επηρεάσουν αρνητικά τον ανταγωνισμό.
Όλα ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη, όταν δημοσιοποιήθηκε η πρόταση που περιλαμβανόταν σε έκθεση προς τη γαλλική κυβέρνηση για τη φορολόγηση της Google και άλλων διαδικτυακών πυλών (portals), προς χάριν της ενίσχυσης των νομίμων δικτύων online πώλησης βιβλίων, ταινιών και –κυρίως– μουσικής, τα οποία πλήττονται από την ιντερνετική πειρατεία.
Μέχρι στιγμής, ο Γάλλος Πρόεδρος, Νικολά Σαρκοζί δεν έχει δηλώσει ευθέως ότι θα επιβάλει τον νέο φόρο στην Google, αλλά έχει πει ότι συμφωνεί με τη σύσταση της επίμαχης έκθεσης προς τις γαλλικές αντιμονοπωλιακές αρχές «να ελέγξουν τη δεσπόζουσα θέση της Google στον τομέα της online διαφήμισης».
Από την πλευρά της εταιρίας, ο διευθυντής πολιτικής της Google στη Γαλλία, Ολιβιέ Εσπέ υποστήριξε ότι ένας πρόσθετος φόρος επί της διαδικτυακής διαφήμισης θα προκαλούσε επιβράδυνση της καινοτομίας. Παράλληλα, θέλησε να αντικρούσει τους ισχυρισμούς περί δεσπόζουσας θέσης της φίρμας στη διαφημιστική αγορά του Διαδικτύου, λέγοντας ότι η ιντερνετική διαφήμιση αντιστοιχεί μόλις στο 10% της διαφημιστικής πίτας στη Γαλλία.
Σχολιάζοντας το ίδιο ζήτημα, ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακούφισε την Google. «Η Ε.Ε. δεν ανησυχεί για τη δύναμη της Google στην αγορά της διαφήμισης. Δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα, σύμφωνα με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της Ε.Ε., αν μια εταιρία κατέχει δεσπόζουσα θέση, εκτός αν καταχράται αυτή τη θέση», επισήμανε ο κ. Τοντ. Ο ίδιος απέφυγε όμως να απαντήσει ευθέως στο ερώτημα αν όντως η Google κατέχει σήμερα δεσπόζουσα θέση. «Δεν μας αφορά αυτό. Θα μας απασχολούσε μόνο αν υπήρχε ένδειξη ή υπόνοια ότι έκαναν κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά», είπε.

spot_img

Lawjobs