ΗΠΑ: Σε κυκλοφορία τον Ιούνιο, προϊόν που εξαφανίζει τα ίχνη DNA

0

Στον απόηχο των αποκαλύψεων για παρακολουθήσεις από την NSA, μία εταιρεία υποστηρίζει ότι έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα καθιστά το DNA πρακτικά αόρατο.

Η εταιρεία ονομάζεται BioGenFutures και δημιουργήθηκε με τη φιλοδοξία ότι θα καταφέρει να αφανίσει την αναγνώριση μέσω DNA, μέσω ενός και μόνο προϊόντος. Πρόκειται για το Invisible, το οποίο με την εφαρμογή του, καθιστά δύσκολη για τις ερευνητικές αρχές, την περισυλλογή και την ανάλυση δειγμάτων DNA. Μάλιστα, η συνιδριτής της εταιρίας Heather Dewey-Hagborg, υποστήριξε στο Verge ότι τέτοιου είδους προϊόντα θα είναι κοινός τόπος μέσα στην επόμενη πενταετία.

Η ίδια υποστηρίζει ότι η ιδέα για τη δημιουργία του Invisible γεννήθηκε όταν έγινε γνωστό ότι δείγματα DNA που κάποιος αφήνει άθελά του, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον του δικαστικά, ανεξάρτητα από τον τρόπο απόκτησης αυτού του γενετικού υλικού. Το προϊόν αποτελείται από δύο σπρέι, το οποία λειτουργούν συνδυαστικά, ώστε να αποτραπεί η γενετική αναγνώριση ενός ατόμου. Το πρώτο σπρέι ονομάζεται Erase και η χρήση του μπορεί να καταστρέψει το 99,5% του υλικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναγνώριση, ενώ το δεύτερο σπρέι ονομάζεται Replace και επικαλύπτει τα υπολείμματα γενετικού υλικού που δεν έχουν καταστραφεί, με γενετικό υλικό από άλλες πηγές.

Η Dewey-Hagborg υποστηρίζει ότι η κυκλοφορία του θα βασιστεί στο νόμο GINA (Genetic Information Nondiscrimination Act) του Αμερικανικού Κογκρέσου του 2008. Ο εν λόγω νόμος δημιουργήθηκε για να εμποδίσει τη χρήση γενετικού υλικού στους τομείς των ασφαλειών υγείας και στον ευρύτερο τομέα της απασχόλησης. Δηλαδή, μία ασφαλιστική εταιρεία δεν θα μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα βασισμένα στο DNA του πελάτη, για να διαμορφώσει ή και να αρνηθεί τη σύναψη ενός ασφαλιστικού συμβολαίου.

Επιπλέον, στον τομέα της απασχόλησης, ο νόμος GINA αποτρέπει τους εργοδότες να χρησιμοποιούν το γενετικό υλικό ατόμων πριν την πρόσληψη, την απόλυση ή την προαγωγή τους. Η BioGenFutures πρόκειται να λανσάρει το Invisible στην αγορά τον προσεχή Ιούνιο, οπότε και θα εξεταστεί η αποδοχή του από το αμερικανικό καταναλωτικό κοινό.
 

Σχόλια