Κίνα: Ολυμπιακή χορηγία διχάζει την αγορά του ίντερνετ

0

Ανηλεής ανταγωνισμός έχει ξεσπάσει στην αναπτυσσόμενη με γοργούς ρυθμούς αγορά του ίντερνετ στην Κίνα ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου.

Ως πέτρα του σκανδάλου εμφανίζεται η κινεζική διαδικτυακή πύλη Sohu.com η οποία το 2005 κατέβαλε 30 εκατομμύρια δολάρια για τα πνευματικά δικαιώματα της κατασκευής της ιστοσελίδας της οργανωτικής επιτροπής των Αγώνων και για τη χρήση του λογότυπου.
Αργότερα η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι η συμφωνία συμπεριλάμβανε τα αποκλειστικά δικαιώματα να φιλοξενεί τις διαφημίσεις όλων των χορηγών που φέρουν το επίσημο λογότυπο των Αγώνων του Πεκίνου.
Αυτή η συμφωνία δίνει στην Sohu.com μια μονοπωλιακή θέση στο ίντερνετ στη διαφημιστική προβολή εταιρειών όπως η Adidas, η Volkswagen και η Τράπεζα της Κίνας.
Το νομικό τμήμα της οργανωτικής επιτροπής εργάζεται τώρα πυρετωδώς για να ορίσει ποιος θα πάρει μερίδιο από τα εκατομμύρια διαφημιστικά δολάρια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η διαδικτυακή χορηγία είναι μια νέα κατηγορία στο πρόγραμμα προώθησης των Ολυμπιακών Αγώνων και δεν υπάρχουν ακόμα σαφείς προσδιορισμοί. Η Κινέζικη Οργανωτική Επιτροπή (BOCOG) εισήγαγε για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη κατηγορία χορηγίας.

Οι υπόλοιπες μεγάλες πύλες έχουν οργανωθεί για να αντιμετωπίσουν το Sohu.com και την αποκλειστικότητα που έχει ενώ σχεδιάζουν να δημιουργήσουν ενότητες με ειδησεογραφία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και να πουλήσουν διαφημίσεις γύρω από αυτή.

«Στην Κίνα ο ανταγωνισμός στη βιομηχανία του ίντερνετ είναι σκληρός και οι ανταγωνιστές μας θα κάνουν ό,τι μπορούν για να πολεμήσουν αυτή τη συμφωνία. Γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια μεγάλη συμφωνία», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Sohu.com, Τσεν Λουμίνγκ.

Αν και δεν έχει εκδοθεί ακόμα επίσημη απόφαση από την οργανωτική επιτροπή ωστόσο η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή θεωρεί ότι η χορηγία του Sohu δεν εγγυάται την «αποκλειστική διαφημιστική προβολή σε αυτό όλων των χορηγών των Ολυμπιακών Αγώνων».

Σχόλια